شناسهٔ خبر: 46753024 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر:

مجوز جذب نیروی وظیفه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی بوشهر صادر شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهرگفت: استان بوشهر ۱۲ پایگاه آتش‌نشانی روستایی دارد که با پیگیری‌های انجام شده مجوز جذب و بکارگیری نیروی امریه واجد شرایط در این پایگاه‌ها صادر شد.

صاحب‌خبر -

فاطمه دهقانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این مجوز برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اعتبار دارد و بر اساس آن امکان جذب تعداد محدودی از مشمولان دارای مدارک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای به کارگیری در این پایگاه‌های آتش‌نشانی فراهم شده است.

وی اعلام کرد: شیوه نامه جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه های آتش نشانی روستایی شامل شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان، وظایف نیروهای امریه، نحوه جذب و وضعیت اداری و پرسنلی آنها است که به همه شهرستان‌های استان ابلاغ شده است و افراد متقاضی اعزام از یک تیر ماه سال جاری به بعد می‌توانند  برای اطلاع از مفاد این شیوه نامه به فرمانداری و بخشداری‌های دارای پایگاه آتشنشانی روستایی مراجعه کنند.

دهقانی در ارتباط با شرایط متقاضیان استفاده از این امریه سربازی، عنوان کرد: لازم است مشمولان هیچگونه غیبت و کسر خدمت نداشته باشند و با برخورداری از آمادگی جسمانی و روانی مناسب، علاقمند به انجام عملیات‌های آتش‌نشانی و امداد نجات باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر اضافه کرد: در این زمینه اولویت با مشمولانی است که رشته تحصیلی آنها فنی و مرتبط با خدمات ایمنی و امداد و نجات باشد و در روستاهای تحت پوشش یکی از پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی ساکن باشند.

وی بیان کرد: هر یک از پایگاه‌های ۱۲ گانه آتش نشانی روستایی استان می‌توانند برای جذب ۲ نیرو درخواست داشته باشند.

 .