شناسهٔ خبر: 46752992 - سرویس سیاسی
منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

روحانی:

در برابر همه فشارها ایستادگی کردیم روحانی: توانستیم در برابر همه فشارها ایستادگی کنیم

رئیس جمهور گفت: افتخار ملت ما و دولت این بوده که در طول این سه سال و نیم که هیچ کس هم ما را کمک نکرد حتی زمانی که کرونا آمد، توانستیم کشور را مدیریت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور عصر امروز در دیدار با جمعی از خیرین طی سخنانی اظهار داشت: اگر بخواهیم کشور و نظام‌مان را حفظ کنیم و مردم را در مسیر سعادت و تعالی قرار دهیم بدون کمک یکدیگر امکان‌پذیر نیست.اینکه ما توانستیم در این سه سال جنگ اقتصادی در برابر این همه فشار ایستادگی کردیم تا جایی که همه دنیا شکست این فشار اقتصادی را اعلام می کنند، بدون همکاری مردم با یکدیگر امکان پذیر نبود.

وی افزود: در شرایط خاص و وقتی ما در جنگ هستیم خود به خود سرمایه هایی که می خواستیم برای توسعه کشور استفاده کنیم، دچار نقص می شود. مگر می شود در یک جنگ باشیم و مجروح و شهید نداشته باشیم. افتخار ملت ما و دولت به عنوان خادم ملت این بوده که در طول این سه سال و نیم که هیچ کس هم ما را کمک نکرد حتی زمانی که کرونا هم آمد، توانستیم کشور را مدیریت کنیم.

روحانی گفت: در دوران کرونا هم این فشار حداکثری توسط دشمن ادامه پیدا کرد ولی با حضور فعالان شرکت های دانش بنیان، خیرین و مردم فشارهای وارده به کشور به ویژه در دوره کرونا را تحمل کنیم. اگر ما نمی توانستیم امکانات لازم را برای مراکز درمانی کشور قرار دهیم، هیچ کس در دنیا به ما این امکانات را نمی داد. وقتی مردم وارد یک صحنه می شوند آن صحنه عوض می شود و غیر از این است که دولت بخواهد کاری انجام دهد. این مسئله در بحث سیل و زلزله سالهای اخیر نیز تکرار شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دوران سیل فراگیر، 25 استان کشور به یک باره درگیر سیل شد و در آن دوران مردم با حضور پررنگ شان موجب مدیریت و کنترل شرایط شدند. در همین بحث کرونا نیز بسیاری از گروه های مردمی بودند که پای کار آمدند و یاری رسانی کردند. امروز گروه های مختلف در کارهای خیر مختلف فعال هستند. خیرین ما برای مدرسه سازی در پی تامین 3 هزار میلیارد تومان بودند که 2 هزار میلیارد آن تحقق شد که مسئله بسیاری ارزشمندی است.

وی تاکید کرد: حتی اگر کرونا و تحریم هم تمام شود ما به کمک انجمن های خیّر از جمله انجمن اهدای عضو نیازمند هستیم. اگر یک نفر را شما نجات دهیم مثل این است که یک جامعه را نجات داده اید.