شناسهٔ خبر: 46051069 - سرویس علمی-فناوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار؛ مسافر جهش یافته انگلیسی به سبزوار رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نتیجه آزمایش یک نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به نوع انگلیسی ویروس کرونا مثبت اعلام شد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۵۶
کد خبر ۷۶۸۷۳۶۴
دانلود PDF

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نتیجه آزمایش یک نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به نوع انگلیسی ویروس کرونا مثبت اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نتیجه آزمایش یک نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به نوع انگلیسی ویروس کرونا که از این شهرستان به تهران ارسال شده بود، مثبت اعلام شد.

او افزود: بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی هم‌اینک در بیمارستان واسعی سبزوار بستری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: همه اعضای خانواده این بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در سبزوار، در قرنطینه به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید

مسلم بیان کرد: قدرت سرایت نوع انگلیسی کرونا نسبت به نوع چینی این ویروس بسیار بیشتر است به طوری که شدت علائم بیماری و احتمال مرگ ناشی از آن افزایش یافته است.

او تصریح کرد: راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش یافته انگلیسی آن "استفاده از ماسک طبی صورت، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست و شوی مکرر دستها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمد‌های غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات" است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن سال نو و تعطیلات عید نوروز، از همه شهروندان تقاضا می‌شود نه تنها از رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر و تجمع در فروشگاه‌ها و مراکز خرید به شدت پرهیز کنند بلکه هر برنامه‌ای را برای سفر لغو نمایند.

مسلم اظهار کرد: هرگونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه‌ساز موج جدید شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

انتهای پیام// م.ب