شناسهٔ خبر: 46020688 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

موفقیت در حوزه فرهنگ نیاز به همگرایی دارد/ مهندسی فرهنگی مبتنی بر دانش و مدیریت یکپارچه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برای موفقیت در حوزه فرهنگ نیاز به همگرایی داریم که در تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور باید به این مساله توجه ویژه ای شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم  امروز در هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی که با حضور حجت الاسلام عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با گرامیداشت نام و یاد مرحوم محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی اظهار داشت: انتصاب دکتر ناظمی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را گرامی می داریم، ایشان چهره فرهنگی داشته و مورد قبول اهالی فرهنگ و هنر استان هستند.

وی با اشاره ای به نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور به عنوان یکی از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب از شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بارها به صورت موکد، این مساله مطرح شده که اجرایی کردن نقشه مهندسی فرهنگی کشور تاثیر تعیین کننده ای در اصلاح و بهبود وضع نابسامان فرهنگی کشور دارد. 

 آل هاشم، سرمایه گذاری مادی و معنوی برای اجرای سند مهندسی فرهنگی را از ضرورت های امروز جامعه عنوان کرد و گفت: این سند با توجه به تعابیر مقام معظم رهبری از موضوع فرهنگ، تهیه شده که باید منویات ایشان را در این زمینه عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: وقتی از مهندسی فرهنگی سخن به میان می آید باید به تقسیم کار ملی، یکپارچه سازی نظام بودجه، مقررات گذاری مناسب و اولویت های فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشیم. 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه باید مهندسی فرهنگی را مبتنی بر دانش و مدیریت یکپارچه بدانیم، گفت: برای موفقیت در حوزه فرهنگ نیاز به همگرایی داریم که در تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور باید به این مساله توجه ویژه ای شود. 

وی ادامه داد: در برش استانی سند باید سعی شود تعقل، اخلاق، ایمان، علم و عمل را در جامعه ارتقا دهیم و چشم انداز فرهنگی کشور را در افق سال 1404 از هم اکنون ترسیم کنیم.

آل هاشم، همکاری تمام دستگاه های فرهنگی را در اجرای مفاد این سند مهم دانسته و گفت: البته در این میان باید شاهد حمایت تمام دستگاه های اجرایی از اجرایی شدن سند مهندسی فرهنگی کشور باشیم.  

انتهای پیام/60027