شناسهٔ خبر: 45951720 - سرویس اجتماعی
منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علامه تاکید کرد؛

لزوم ارائه مشاوره های مذهبی و شغلی به دانشجویان

مهتاب چابوک

رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مشاوره های شغلی، مشاوره های مذهبی، مشاوره های تحصیلی و... را باید در یک سامانۀ جامع مدنظر قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، حسین سلیمی در نشست شورای سیاست‌گذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه‌طباطبائی به راه اندازی مشاورۀ آنلاین و تلفنی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه، بازخوردهای مثبت زیادی از سوی دانشجویان دریافت کردیم. به صورت روزانه حدود ۶۰۰ تماس با مرکز مشاوره وجود دارد که در نهایت ۵۰ نفر موفق به دریافت خدمات مشاوره‌ای می‌شوند. البته در این زمینه باید توان پاسخ‌دهی خود را بالا ببریم.

وی ادامه داد: باید به سمت راه اندازی یک سامانه جامع‌تر برای انجام خدمات مشاوره‌ای دانشجویان پیش برویم. ما باید مشاوره تحصیلی از ابتدا تا انتهای تحصیل دانشجویان داشته باشیم چرا که با این کار بسیاری از مشکلات تحصیلی دانشجویان پیشگیری و رفع خواهد شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: یک شرکت در مرکز رشد دانشگاه وجود دارد که الگوی جدیدی از خدمات مشاوره‌ای را ارائه داده است که امیدوارم این شرکت دانش بنیان با مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه هم همکاری داشته باشد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد: راه اندازی مشاوره مذهبی در یک سامانه جامع می‌تواند به بسیاری از سوالات مذهبی و اعتقادی دانشجویان پاسخ دهد. این مشاوره انواع رفتارها در حوزه‌های مذهبی نظیر حجاب، حوزه مالی، چگونگی استفاده از بودجه‌های دولتی و… را می‌تواند شامل شود.

سلیمی در ادامه با اشاره به راه اندازی مشاوره شغلی به دانشجویان بیان کرد: از بدو ورود، دانشجویان باید بتوانند در جریان مشاورۀ شغلی قرار گیرند. اینکه کدام خصوصیات و مهارت‌ها را داشته باشند تا در آینده، شغل مناسبی داشته باشند. با این کار زمینه کاریابی در آیندۀ دانشجویان هم فراهم می‌شود.

سلیمی در پایان تصریح کرد: مشاوره فقط نباید دربارۀ اختلالات روانی، اضطراب، استرس و… باشد، بلکه مشاوره‌های شغلی، مشاوره‌های مذهبی، مشاوره‌های تحصیلی و… را باید در این سامانۀ جامع مدنظر داشته باشیم. حتی می‌توانیم حضور دانشجویان در این سامانه را اجباری کنیم و با برنامه‌ریزی مناسب بعد از مدتی این خدمات را می‌توان به دانشگاه‌های دیگر ارائه داد.