شناسهٔ خبر: 45925780 - سرویس استانی
منبع: برنا | لینک خبر

توزیع ۵۵۰ دستگاه تبلت بین دانش آموزان نیازمند استان خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از توزیع ۵۵۰ دستگاه تبلت با کمک نیکوکاران بین دانش‌آموزان نیازمند استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد با بیان اینکه تا کنون ۵۵۰ دستگاه تبلت بین دانش آموزان نیازمند تحت حمایت این نهاد توزیع شده است، افزود: برای این تبلت ها بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 وی یاد آور شد: ۴۰۰ دستگاه از این تبلت ها با هم افزایی  کمیته امداد کشور تامین شده است و ۱۵۰ مورد نیز توسط خیران به صورت مستقیم به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.

الهی راد با یاد آوری اینکه هم اکنون حدود دو هزار دانش آموز محروم تحت حمایت این نهاد نیازمند گوشی هوشمند هستند، تصریح کرد:  تهیه تبلت رایگان برای ۷۳۸ خانوار با سه دانش آموز به بالا و هزار و ۱۰۰ دانش آموز کنکوری زیر پوشش کمیته امداد، در اولویت این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۳ هزار دانش آموز تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: هم اکنون ۱۱۴ دانشجو و دانش آموز نخبه تحت حمایت این نهاد قرار دارند که ۹۰ نفر  آنان دانش‌آموز و ۲۴ نفر دانشجو هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این افراد در بخش های علمی،تحصیلی، ورزشی ،فرهنگی، قرآنی و ثبت اختراع  شناسایی و تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

وی با اشاره به حمایت های تحصیلی کمیته امداد از دانش آموزان نیازمند گفت: امسال علاه بر پرداخت کمک هزینه تحصیلی بیش از ۱۳ هزار بسته لوازم‌التحریرنیز  بین این دانش آموزان توزیع‌شده است.

الهی راد تصریح کرد: امسال تمامی دانش آموزان پشت‌کنکوری در آزمون‌های قلم چی ثبت‌نام‌شده‌اند تا زمینه شکوفایی استعدادهای آن‌ها فراهم شود و همچنین مقاطع پایین‌تر نیز در برنامه‌های کانون قلم چی بورسیه شده اند.

 

بیشتر بخوانید: