شناسهٔ خبر: 45890860 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست شهرداری: راه‌اندازی موزه شهر در مراغه به مکان‌یابی نیاز دارد

مراغه – ایرنا – سرپرست شهرداری مراغه با اشاره به اینکه اسناد، مدارک و عکس‌های قدیمی قابل توجهی در این نهاد وجود دارد، گفت: موزه شهر یا شهرداری به زودی و پس از مکان‌یابی راه‌اندازی می‌شود تا یک گام دیگر در مسیر «مراغه شهر موزه‌ها» برداشته شود.  

صاحب‌خبر -

شهرام مروتی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رییس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) نیز در سفر روز گذشته خود بر راه‌اندازی موزه شهر تاکید کرد.

به گفته وی «سیداحمد محیط طباطبایی» معتقد است که موزه‌ها در مرحله نخست می‌تواند بدون توجه به وسعت فضای فیزیکی و با دوری از تشریفات راه اندازی شود و پس از آن به تدریج توسعه یابد.

سرپرست شهرداری مراغه با اشاره به اینکه نسل نخست بلیط‌های اتوبوس شهری و قبض‌های نوسازی یک ریالی از جمله اسناد قدیمی و جالبی به شمار می‌رود که در شهرداری مراغه به یادگار مانده است، افزود: موزه شهر بلافاصله پس از مکان‌یابی و کار کارشناسی، راه‌اندازی خواهد شد و به تدریج توسعه خواهد یافت.

اجرای طرح گذر موزه تا چه حد جدی است؟

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه اجرای طرح گذر موزه به چه عواملی بستگی دارد، بیان کرد: احداث گذر موزه از روبروی درب اصلی بیمارستان سینا تا کوچه سبزیچی‌ها از پیشنهادهای خوبی است که اجرای آن به مصوبه نیاز دارد.

وی اضافه کرد: گذر موزه به مشاور طرح تفصیلی ارجاع شده و در صورت طی کردن مراحل اداری و تصویب در کمیسیون ماده پنج، قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح مصوب نیست و شهرداری نمی‌تواند در مراحل اجرای آن از قانون کمک بگیرد، بیان کرد: شهرداری با اجرای آن موافق است اما مالکان زمین‌ها نیز باید توافق کنند.

دبیرخانه شهر دوستدار کودک به زودی راه‌اندازی می‌شود

«مروتی» همچنین در مورد خروجی کارگاه آموزشی شهر دوستدار کودک که طی روز جاری در شهرداری مراغه برگزار شد، بیان کرد: به زودی دبیرخانه شهر دوستدار کودک راه‌اندازی، و فعالیت‌های آن بر اساس دستورالعمل‌های موجود آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا سفر روز گذشته مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی و رییس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) به مراغه بار دیگر تحقق وعده «مراغه شهر موزه‌ها» را به مطالبه تبدیل کرد؛ مطالبه‌ای که نشان از درک اهمیت موزه داشته و در راس آن فرماندار مراغه حضور دارد.