شناسهٔ خبر: 44422110 - سرویس ورزشی
منبع: فدراسیون بوکس | لینک خبر

در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون بوکس مطرح شد/تاکید سرمربی تیم ملی بوکس بر شایسته سالاری

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: باید شایسته‌ترین نفرات را در تیم ملی داشته باشیم تا خدایی نکرده حق بوکسوری پایمال نشود.

صاحب‌خبر -

علیرضا استکی در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون بوکس، در خصوص شرایط تمرینات تیم ملی بوکس اظهار داشت: مدتی قبل بوکسورهای مدعی اوزان محتلف را طی فاکتورهایی که داشتیم، محک زدیم و بهترین نفرات را در اردو نگه داشتیم. یک شانس دیگر هم در قالب رقابت‌های انتخابی برای بوکسورها قائل شده‌ایم که بزودی در این خصوص اطلاع‌رسانی میکنیم.

وی افزود: خیلی از دوستان می‌خواهند تا در اردوها شرکت کنند اما در تیم ملی بوکس نمی‌شود با سفارش کردن کسی را به اردو راه داد. ما یک کادرفنی خوب متشکل از باتجربه‌ها و جوانها داریم که آبروی خود را برای این تیم گذاشته‌اند و باید شایسته‌ترین افراد را به اردو دعوت کنیم تا خدایی نکرده حق کسی پایمال نشود.

سرمربی تیم ملی بوکس با اشاره به اینکه احترام خاصی برای بوکسورهای باتجربه قائل است، گفت: خیلی از بوکسورهای باتجربه هستند که خاطرات زیادی با آنها دارم و چند سال به عنوان مربی در کنارشان بوده‌ام. همیشه احترام زیادی برایشان قائل بوده و آنها را جزو مفاخر بوکس می‌دانم اما واقعا نمی‌توانم بوکسوری که چند سال است مسابقه رسمی نداشته را به جای یک مشتزن با انگیزه که مدام در تمرینات بوده، در ترکیب قرار دهم.

وی ادامه داد: نگاه من این است که بتوانم به کمک کادرفنی خوبم تیمی برای چند سال آینده بوکس درست کنیم تا خدمتی به این رشته کرده باشیم. از دور گذشته که سرمربی تیم ملی بودم هم همین سیاست را داشتم و اگر می خواستم فقط به اسمها توجه کنم، شاید الان دانیال شه‌بخش و شاهین موسوی اصلا راهی رقابتهای اردن نمیشدند که بخواهند سهمیه المپیک کسب کنند.

استکی تصریح کرد: بوکسورهای قدیمی روی چشم ما جا دارند و دوستی من با آنها همیشگی است اما وقتی پای منافع ملی و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران وسط باشد، نمی‌توانم کسی را که چند سال است وارد رینگ نشده، در تیم خود فیکس کنم. بوکسورهایی مانند مسعود ریگی، فروتن گل‌آرا، سجاد محرابی، جاسم دلاوری، محمد نوری، مجید سپهوند و ... بخشی از تاریخ بوکس هستند و باید به احترام آنها کلاه از سر برداریم اما بالاخره یک روزی باید به جوانترها میدان داد.

سرمربی تیم ملی در خصوص استفاده از احسان روزبهانی گفت: از روزی که سرمربی تیم ملی شدم، احسان در تمام تمرینات حضور داشته و در رقابتهای جهانی و انتخابی تیم ملی خودش را به ما اثبات کرد و بهترین بوکسور ما در وزن 81 کیلوگرم بود. البته برای تغییر وزنی که داشته باید با او مفصل صحبت کنم چرا که حضور او در ترکیب تیم هنوز قطعی نیست.

استکی در پایان خاطرنشان کرد: با حمایت های رئیس، دبیر و نایب رئیس فدراسیون بدون هیچ حاشیه‌ای کار می کنیم و باید از کادرفنی خوبم و اهالی رسانه هم تشکر کنم که همیشه به ما کمک کردند. ما با کمک هم توانستیم دوبرابر دور گذشته سهمیه المپیک کسب کنیم و از تمام بزرگان بوکس که انرژی مثبتشان به ما رسید هم تشکر می کنم. مطمئن باشید یک نتیجه خوب با اتحاد و همدلی به دست می آید و امیدوارم بتوانیم در المپیک توکیو نتیجه ای در خور نام بوکس ایران کسب کنیم.