شناسهٔ خبر: 44374376 - سرویس استانی
منبع: موج | لینک خبر

استقرار شناور آتشخوار در جزیره هرمز

موج نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان، گفت: تامین و استقرار دائمی یک فروند شناور RIB در آب‌های کم عمق جزیره هرمز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حمیدرضا محمد حسینی تختی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان با اشاره به ماهیت صخره ای بودن جزیره هرمز و اینکه اکثر حوادث در نقاط کم عمق این جزیره اتفاق می افتاد، اظهارداشت: حضور و عکس العمل به موقع در مواجهه با حوادث، لزوم استقرار و بهره گیری از شناور RIB که قابلیت مانور در نقاط کم عمق را دارد مورد توجه قرار داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بیان داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان یک فروند شناور RIB درمحل بندرگاه چند منظوره هرمز جهت انجام عملیات های جستجو و نجات دریایی مستقر شد.

محمد حسینی تختی با اشاره به اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در جزیره هرمز پیرامون توسعه گردشگری و جذب توریست دریایی، اظهار داشت: در سال اخیر زیر ساخت های مطلوبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان به منظور جذب توریست دریایی و رونق معیشت مردم منطقه ایجاد شده که از جمله این اقدامات لایروبی بندر طی دو مرحله، تدوین طرح جامع این بندر، احداث ساختمان اداری، ایجاد دیوار ساحلی، احداث سایبان و نیز استقرار چندین رمپ و اسکله فلزی است.

وی افزود: تامین و استقرار شناور آتشخوار با آبخور کم، جهت انجام عملیات های اطفاء حریق در دریا از دیگر موضوعاتی است که در دستور کارقرار گرفته و این مهم را تا حصول نتیجه با جدیت دنبال خواهیم کرد.

شایان ذکر است؛ جزیره هرمز به دلیل برخورداری از سواحل صخره ای زیبا و وجود تنوع گسترده رنگی که زیبایی های بصری چشم نوازی را فراروی گردشگران قرار می دهد به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس شهره است و به دلیل مجاورت با تنگه هرمز از اهمیت استراتژیک و راهبردی ویژه ای برخوردار است.