شناسهٔ خبر: 43585167 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تکمیل رصدخانه ملی کاشان در بهار آینده

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ساخت رصدخانه ملی کاشان به عنوان بزرگترین طرح تحقیقاتی کشور مشکل مالی و تجهیزات ندارد و اواخر خرداد ۱۴۰۰ این طرح به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، امروز در جمع خبرنگاران کاشان گفت: زمان بندی اجرای ساخت رصدخانه ملی در کاشان به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاد.

او، با اشاره به اینکه آینه رصدخانه اوایل اردیبهشت نصب می‌شود گفت: اگر همه گیری کرونا نبود رصدخانه آذر امسال تکمیل می‌شد، اما با این وقفه رصدخانه در خرداد سال آینده بهره برداری می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در خصوص طرح بومی سازی نخستین جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی و خودرو کشنده (۴×۸) ۱۰۰ تنی اظهار امیدواری کرد: شرکت دانش بنیان مجری طرح، سال آینده بتواند مدل جدیدی از این دستگاه را که نیاز جدی کشور هست تولید کند.

ستاری افزود: با توجه به تحریم‌ها و اینکه چندین هزار از این نوع جرثقیل‌ها در کشور کار می‌کند نیازمند توسعه خط تولید این محصول هستیم.

او گفت: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیش ۱۴۰ نوع خدمت را ارائه می‌دهد که امیدواریم با کمک مجلس و دولت خدمات جدیدی به آن اضافه شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، اظهار داشت: قوانین متعددی در دولت و مجلس در حال تدوین است که با اجرای آن‌ها اتفاقات خوبی در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان رقم خواهد خورد.

ستاری، در خصوص حمایت ویژه و اختصاص اعتبارات به شرکت‌های دانش بنیان در کاشان گفت: از آنجا که اعتبارات کاشان در این حوزه از قم و اصفهان تزریق می‌شود بهتر است که کاشان با توسعه پارک و علم و فناوری و فعالیت آن در کنار دانشگاه صندوق پژوهش فناوری مستقل داشته باشد.

انتهای پیام/م