شناسهٔ خبر: 42886506 - سرویس ورزشی
منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

روزنوشت| آثار و برکات جام جهانى

اینکه مى‌گویند «جام جهانى» نمایشگاه جهانى فوتبال است، خودش را مثل یک واقعیت به فوتبال ایران هم تحمیل مى‌کند!

صاحب‌خبر -
خبرورزشی/ اردشير لارودی: ١- دو تیم استقلال و پرسپولیس، هر دو به یک اندازه از آثار و برکات درخشش تیم ملى بهره‌مند و برخوردار مى‌شوند!
هر دو تیم بهترین‌هاى خود را از دست مى‌دهند، آن‌هم در قبال هیچ!
استقلال به لطف بازى‌هاى خوب سیدمجید حسینى و تحت تأثیر آسیب دیدن بى‌موقع روزبه چشمى، چشم باشگاه ترابوزان اسپور ترکیه را مى‌گیرد!
در مورد پرسپولیس همه چیز فرق مى‌کند و حرکات تکنیکى وحید امیرى، که در بازى ایران- اسپانیا، توپ را از لاى پاهاى جرارد پیکه عبور داد و بدیع‌ترین صحنه را به وجود آورد، مرکز ثقل تصمیمى شد که پرسپولیس را بر سر دو راهى نشاند! دوراهى نخواسته! دوراهى ناچارانه!
پرسپولیس اگر وحید امیرى را به ترابوزان اسپور بدهد، یکى از بازندگان بزرگ بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران خواهد بود!
سنگ روى سنگ
٢- با خواسته‌هاى اخیر کارلوس کى‌روش در راستاى بازى‌هاى جام ملت‌هاى آسیا، چگونه باید کنار آمد؟
توقعات و شرط‌هاى جناب کى‌روش، چه معنا و چه مفهوم و چقدر زمینه اجرایى دارد؟
آیا درست است که آقاى کى‌روش براى پروژه جام ملت‌هاى آسیا، بودجه‌اى به مبلغ ٥ میلیون دلار خواسته است؟
آیا درست است که آقاى کى‌روش، این مبلغ را در اختیار خودشان خواسته‌اند- و البته نه براى خودشان، بلکه در اختیار خودشان-! و آیا رساندن بحث به این نقطه، خود درست است؟
آیا مى‌توان به چنین بدعتى تن داد؟ آیا مى‌توان و مى‌باید، چنین رسمى را باب کرد؟ و آیا اگر همه مربى‌ها، از این پس بخش مالى و پولى پروژه‌هاى تیمدارى را خودشان بر‌عهده بگیرند، سنگ روى سنگ بند مى‌شود؟
کى‌روش، هم به کار سربازى بازیکنان کار دارد و هم مدیریت پولى پروسه‌هاى مسابقاتى را خودش برعهده مى‌گیرد! فایده و سود این اضافه کارى در چیست؟
باختن به تیم سوم
٣- لیگ برتر، به روزشمارى نزدیک شده است! لیگ آسیا هم در یک چشم برهم زدن دیگر فرامى‌رسد! پرسپولیس از منظر یارگیرى، وضع خوبى ندارد!
استقلال در بازار نقل و انتقال بازیکنان، تجربه جدیدى را از سر رد مى‌کند! پرسپولیس بازیکنان کمى گرفته و استقلال، بازیکنان مهم و بازیکنان پرتعدادى را از دست مى‌دهد!
در پرسپولیس، ثبات مدیریت حاکم است! در تیم استقلال، به بهانه کسب ثبات، تن داده‌اند به بیشترین عدم ثبات مدیریتى!
آیا این تصمیمات دیرهنگام، افاقه‌اى هم خواهد کرد؟ آیا استقلال با مدیریت جدید، عکس‌العمل مناسب و بایسته‌اى در قبال رفتن نورافکن، ابراهیمى، سیدمجید و احتمالاً روزبه چشمى، مى‌تواند داشته باشد؟ درباره تیام و جپاروف، که کلیدى‌اند، چگونه باید عمل کرد؟ لیگ آسیا پیشکش، استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر هم کم وزن نشان مى‌دهند!
قرار است پرسپولیس و استقلال، قافیه را به تیم سوم ببازند؟ به کدام تیم سوم؟ به تراکتور یا به سپاهان؟