شناسهٔ خبر: 3807263 - سرویس ورزشی
منبع: روزنامه جهان‌صنعت | لینک خبر

پنج مسابقه ؛ امروز فردا

پرسپولسی- ملوان؛نجات از بحران؟

صاحب‌خبر - هفته نوزدهم از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی امروز و فردا با برگزاری پنج دیدار به پایان می‌رسد که دربی اهواز و رویارویی پرسپولیس و ملوان از حساسیت بیشتری برخوردار است.
راه‌آهن تهران- ذوب‌آهن اصفهان
پیروزی برای هر دو تیم مورد نیاز است و تساوی به ضرر هردو؛ بردن ذوب‌آهنی که این روزها شرایط خوبی دارد و هفته پیش هم پرسپولیس را در خانه شکست داده، کار سختی است. برد ذوب‌آهن اگر با شکست سایپا و صبا همراه شود، این تیم به رده ششم صعود می‌کند.
نفت مسجدسلیمان- صبای قم
مسجدسلیمانی‌ها که در بین دو تیم پایین جدول قرار دارند در صورت پیروزی در این مسابقه، شانس جدا شدن از مثلث فانوس به‌دستان را خواهند داشت و صبای قم هم که سه هفته است پیروز نشده به دنیال سه امتیاز است.
تراکتورسازی تبریز- پدیده مشهد
اولین شوک در لیگ چهاردهم را پدیده به تراکتورسازی تحمیل کرد، تیمی که در نیم فصل اول عملکرد خوبی داشت و در بین تیم‌های بالای جدول، جایی برای خود باز کرده بود. البته گرفتن دوباره امتیاز از تراکتورسازی آن هم در تبریز کار سختی است. حال باید دید در رقابت شاگردان رسول خطیبی و علیرضا مرزبان که تساوی به ضرر هر دو تیم است، چگونه از میدان خارج می‌شوند.
پرسپولیس تهران- ملوان بندرانزلی
سه شکست در لیگ و یک باخت در جام حذفی این کارنامه ضعیف حمید درخشان به همراه پرسپولیس در چهار هفته گذشته است. نتایجی که امیدهای سرخپوشان برای رسیدن به جمع مدعیان قهرمانی یا آسیایی شدن را به حداقل رسانده و حتی بحث تغییرات دوباره در کادرفنی این تیم را قوت بخشیده است.
از طرفی هرچند ملوان در حال حاضر قعرنشین است و روی کاغذ می‌توان پرسپولیس را برنده این بازی هم تصور کرد اما این تیم گیلانی امیدوار است با هدایت سومین مربی خود در لیگ چهاردهم، یعنی فیروز کریمی بتواند در تهران نتیجه قابل قبولی را به‌دست آورده و از بحران خارج شد و برای بقا در لیگ برتر به آینده امیدوارتر شود.
استقلال خوزستان- فولاد خوزستان
نخستین دربی در نیم فصل دوم لیگ برتر (بدون در نظر گرفتن تقابل تیم‌های تهرانی با همدیگر) در هوای آلوده این روزهای اهواز برگزار می‌شود، جایی که دو تیم استقلال و فولاد با دو هدف مختلف در آخرین مسابقه هفته نوزدهم لیگ برتر برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.
فولاد خوزستان نمی‌خواهد فرصت بالقوه صدرنشینی را از دست دهد در حالی که در نقطه مقابل استقلال خوزستان هم برای نجات از شش ضلعی پایین جدول، فقط به بردن نیاز دارد.