شناسهٔ خبر: 34650139 - سرویس ورزشی
منبع: جمله | لینک خبر

بازگشت ویلموتس به ایران پیش از شروع لیگ برتر

صاحب‌خبر -

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از شروع لیگ برتر به ایران باز می‌گردد.
قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور انجام شده است و همه منتظر شروع لیگ هستند. هنوز تاریخ دقیقی برای شروع مسابقات لیگ اعلام نشده، اما احتمال برگزاری هفته نخست از روز جمعه، ۲۵ مرداد ماه وجود دارد.
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، مارک ویلموتس قرار است پیش از شروع مسابقات لیگ به ایران بازگردد تا ضمن برنامه‌ریزی و هماهنگی اردوی تیم ملی در شهریورماه، مسابقات لیگ را هم از نزدیک زیر نظر بگیرد.
اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان احتمالاً از ۷ یا ۸ شهریور ماه آغاز خواهد شد تا تیم ملی در اولین بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به مصاف هنگ‌کنگ برود.
دعوت AFC از تاج برای حضور در فینال فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای حضور در فینال مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا به تایلند دعوت شد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران و نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دعوت کرد تا در فینال مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا که در کشور تایلند برگزار می‌شود، حضور داشته باشد.
مهدی تاج چندی پیش به عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب و جانشین علی کفاشیان در این سمت شد. تاج با توجه به جایگاهش در AFC باید در فینال مسابقات یادشده شرکت کند.
تیم فوتسال مس سونگون ورزقان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و نماینده کشورمان در این مسابقات حضور دارد.
نکونام ۲ بازیکن دیگر می‌خواهد
تمرینات تیم فوتبال فولاد خوزستان بعد از دو روز استراحت از روز شنبه استارت خواهد خورد.
جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان بعد از پیروزی تیمش در بازی دوستانه برابر پرسپولیس دو روز به شاگردانش استراحت داد. بنابراین تمرینات فولاد از روز شنبه پیگیری خواهد شد و فولادی‌ها در هفته جاری احتمالاً یک بازی دوستانه انجام خواهند داد، ولی حریف فولاد هنوز مشخص نشده است.
فولاد در حالی فصل جدید لیگ برتر را آغاز خواهد کرد که نکونام همچنان درصدد تقویت تیمش است و در همین راستا جذب دفاع چپ و وینگر را در برنامه دارد. این در حالی است که فرزاد جعفری مدافع راست فولاد با شکستگی دست مواجه شده است و احتمالاً به شروع مسابقات لیگ برتر نمی‌رسد.
دفاع رئیس فنرباغچه از خرید صیادمنش وخوش‌آمدگویی دوباره به او
علی کوچ، رئیس باشگاه فنرباغچه ترکیه از خرید جدید ایرانی خود ابراز رضایت کرد.
علی کوچ در آستانه فصل جدید سوپر لیگ ترکیه با اشاره به فعالیت باشگاه فنرباغچه در فصل نقل و انتقالات تابستانی اروپا گفت: باورمان بر این است که بازیکنانی همانند اللهیار صیادمنش و دیگران با استفاده از تجربیات و توانمندی‌های خود باعث افزایش کیفی تیم فنرباغچه خواهند شد. می‌خواهم یک‌بار دیگر ورود آنها را به فنرباغچه ترکیه خوش‌آمد بگویم.
تیم فنرباغچه مدتی قبل اللهیار صیادمنش، ملی‌پوش ایرانی را با قراردادی پنج ساله از استقلال تهران خرید.
دنیزلی مدافع تیم امید را از تراکتورسازی
کنار گذاشت
با تصمیم کادرفنی تیم فوتبال تراکتورسازی، محمد مسلمی‌پور مدافع جوان این تیم از جمع سرخپوشان تبریزی کنار گذاشته شد.
به گزارش خبرنگار ورشی خبرگزاری تسنیم، با تصمیم مصطفی دنیزلی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی، محمد مسلمی‌پور مدافع جوان و تازه وارد تیم تراکتورسازی از این تیم کنار گذاشته شد و قرار است این بازیکن به تیم ماشین‌سازی انتقال یابد.
مسلمی‌پور که عضو تیم امید ایران است، در فصل نقل و انتقالات از سپاهان راهی تراکتورسازی شد، اما در تمرینات سرخپوشان نتوانست رضایت دنیزلی را جلب کند و از همین رو مربی ترکیه‌ای تراکتورسازان به این بازیکن و مدیران باشگاه اعلام کرده است نیازی به او ندارد.
پس از این اتفاق با تصمیم مدیران باشگاه تراکتورسازی و ماشین‌سازی قرار است این بازیکن جوان راهی دیگر تیم تبریزی شود تا فصل آینده زیر نظر رسول خطیبی به فوتبال خود ادامه دهد.
بیرانوند از لیست خرید بشیکتاش خارج شد
باشگاه بشیکتاش ترکیه قصدی برای خرید دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس ندارد.
برخی رسانه‌های ترکیه‌ای خبر دادند که باشگاه بشیکتاش ترکیه در پی مصدومیت کاریوس، دروازه‌بان آلمانی خود، وضعیت چند دروازه‌بان از جمله علیرضا بیرانوند را زیرنظر دارد و ممکن است این دروازه‌بان ایرانی را که ارزشش در بازار نقل و انتقالات چهار میلیون یوروست، از پرسپولیس به خدمت بگیرد.
اما سایت ترکیه‌ای «دوحولیه» در خبری مدعی شد از آنجایی که کاریوس، دروازه‌بان شماره «یک» عقاب‌های استانبول به مدت یک و نیم ماه به دور از میادین خواهد بود، عبدالله آوجی سرمربی بشیکتاش از مسئولان این باشگاه خواسته است تا از بین گزینه‌هایی همچون وُلکان باباجان، اِرتاچ اوزبیر، علیرضا بیرانوند و محمد شنگزر نسبت به جذب اوزبیر ترکیه‌ای اقدام کنند.
اِرتاچ اوزبیر ۲۹ ساله در پایان فصل گذشته قرارادش با تیم ینی مالاتیا اسپور به پایان رسید و اکنون بازیکن آزاد محسوب می‌شود. به این ترتیب علیرضا بیرانوند از لیست خرید بشیکتاش خارج می‌شود.