شناسهٔ خبر: 22986342 - سرویس ورزشی
منبع: نود | لینک خبر

معرفي بهترين بازيکنان نيم فصل - 1/ صخره اي به نام سيد جلال

نيم فصل نخست رقابت هاي ليگ برتر ايران در حالي با قهرماني سرخپوشان پايتخت به پايان رسيد که به زعم اکثر کارشناسان مدافع ملي پوش پرسپوليس يکي از بهترين بازيکنان بهترين تيم ليگ هفدهم است.

صاحب‌خبر -

سيدجلال حسيني مدافع ملي پوش پرسپوليس غنيمت بسيار بزرگي براي برانکو و پرسپوليس به حساب مي آيد؛ با هر متر و معياري که بازي هاي سيدجلال حسيني آناليز شود، نمي توان او را به عنوان بهترين مدافع و برترين بازيکن نيم فصل اول ليگ هفدهم ناديده گرفت. بدون شک سيدجلال حسيني سهم عمده اي در ثبت آمار درخشان و ارائه عملکرد فوق العاده سرخپوشان در خط دفاعي در فصل گذشته و همچنين فصل جاري داشته و به خوبي خط دفاعي تيمش را رهبري مي کند. بازي هاي جلال حسيني در پرسپوليس و تيم ملي آنقدر درخشان و بدون نقص بوده که خيلي ها علت کم خوردن پرسپوليس و کلين شيت هاي متوالي و پرشمار اين تيم را بيشتر به دليل حضور حسيني در خط دفاعي مي دانند تا دروازه بان پرسپوليس.

سيدجلال حسيني در مقطعي از نيم فصل اول مصدوم شد و به همين علت فقط ? بازي، آن هم در ترکيب ثابت، تيمش به ميدان رفت. اما با وجود غيبت در نيمي از ديدارهاي نيم فصل، حسيني 2 بار عنوان برترين بازيکن هفته را از آن خود کرد و 2 بار هم توانست در ترکيب تيم منتخب هفته قرار بگيرد. بر اساس نمرات گروه آناليز ، مدافع ملي پوش پرسپوليس با ميانگين 2/38 امتياز عنوان برترين بازيکن نيم فصل نخست هفدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر را به خود اختصاص داد.

اگر مي خواهي ارزش چيزي را متوجه شويم، بايد ببينيم اگر آن را در اختيار نداشته باشيم، چه اتفاقي خواهد افتاد. اين مثل بهترين توصيف براي شرايط سيدجلال حسيني در رقابت هاي اين فصل است. با مقايسه آمار و همچنين کيفيت فني خط دفاعي پرسپوليس در ديدارهايي که سيدجلال حسيني حضور داشته و يا غايب بوده، به خوبي مي توان به تأثيرگذاري اين مدافع برجسته پي برد. حسيني پيش از مصدوميت تنها در يک بازي براي پرسپوليس به ميدان رفت و در آن ديدار شاگردان برانکو يک گل از مشکي پوشان مشهد دريافت کردند. بازگشت سيدجلال چند هفته اي طول کشيد تا او به دربي پايتخت رسيد. بازگشت سيدجلال به ترکيب پرسپوليس و خط دفاعي اين تيم را مي توان اينگونه تشبيه کرد که قفل بزرگي بر دروازه پرسپوليس زده شد و ديگر هيچ بازيکن يا تيمي نتوانست قفل اين دروازه را باز کند. جلال حسيني پس از رهايي از مصدوميت، تا پايان نيم فصل در هفت بازي برابر استقلال تهران، سايپا، پارس جنوبي جم، پديده مشهد، ذوب آهن اصفهان، سپيدرود رشت و صنعت نفت آبادان به ميدان رفت و در هر 7 بازي اجازه نداد سنگر تيمش را فرو بريزد.

 

اگر بازي هايي را که سيدجلال حسيني در ترکيب تيمش غايب بوده، مورد بررسي قرار دهيم باز هم به اين نتيجه خواهيم رسيد که نقش سيدجلال حسيني در تيم برانکو ايوانکوويچ انکارناپذير است. از 6 گلي که سرخپوشان در نيم فصل اول مقابل حريفان دريافت کرده اند، 5 گل در بازي هايي که جلال حسيني غايب بوده به ثمر رسيده است. و مهم ترين بازي که غيبت سيدجلال حسيني براي پرسپوليس بسيار گران تمام شد، در ديدار رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا بود که الهلال عربستان در غياب برترين مدافع فعلي فوتبال ايران، تا مي توانست در بازي جولان داد و نسخه پرسپوليس را در همان بازي رفت پيچيد.