شناسهٔ خبر: 9185865 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بوگدانف : روسيه حزب الله را سازمان تروريستي نمي داند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/08/24
میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت مسکو جنبش حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی نمی داند.
به گزارش خبرگزاری رویتر از مسکو ، بوگدانف افزود :« برخی ها می گویند جنبش حزب الله لبنان یک سازمان تروریستی است اما ما تماس و روابط با آنها را حفظ خواهیم کرد زیرا آنها را سازمان تروریستی نمی دانیم.»
وی تصریح کرد :« آنها هیچ اقدام تروریستی در خاک روسیه مرتکب نشده اند. مردم نمایندگانی از حزب الله را به پارلمان لبنان فرستاده اند. برخی اعضای کابینه و وزیران لبنانی نیز از جنبش حزب الله لبنان هستند. بر این اساس می توان گفت حزب الله یک نیروی اجتماعی - سیاسی مشروع است.»
روسیه به دنبال دستیابی به موافقتنامه ای بین المللی در این خصوص است که کدامیک از گروه های دخیل در درگیری های سوریه باید تروریست تلقی شوند و کدامیک باید در مذاکرات با هدف دستیابی به راه حلی سیاسی مشارکت داده شوند. اما دیدگاه مسکو در این زمینه با واشنگتن متفاوت است.
شرکت کنندگان در مذاکرات وین درباره بحران سوریه روز شنبه موافقت کردند اردن هماهنگی تلاش ها برای دستیابی به فهرستی مشترک از گروه های تروریستی را به عهده بگیرد.
نیروهای حزب الله در حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه در حال جنگ در این کشور هستند. روسیه نیز از متحدان اسد به شمار می رود.
آمریکا و اتحادیه اروپا جنبش حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده اند.
161/146

نظر شما