شناسهٔ خبر: 8529629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه:

امر به معروف و نهی از منکر نیاز امروز جامعه اسلامی است

کرمانشاه- رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیاز امروز جامعه ما برای اصلاح آن دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد مهری ظهر شنبه در همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان ازمنکر که درمحل حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه برگزار شد، قیام امام حسین (ع) را یک قیام تاریخی دانست که با گذشت زمان کهنه نمی شود.

وی افزود: راز جاودانگی قیام امام حسین(ع) همان احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده که نیاز جامعه امروز ما است.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان اینکه باید پس از قرن ها ویژگی ها، اهداف و اثرات قیام سیدالشهدا(ع) را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد بر توجه به اهداف اصلی این قیام که همان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است تاکید کرد.

وی بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی با بعثت پیامبر خاتم(ص) نعمتش را بر امت اسلامی تمام کرد.

حجت الاسلام مهری به شیوه های اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این فریضه از دو روش عملی و لسانی امکان پذیر است که مومنین باید از هر دو شیوه برای رسیدن به نتایج مثبت آن در جامعه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همانگونه که ذکر شد قیام امام حسین(ع) در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است لذا برای استمرار و تاکید بر نتایج این قیام، مسلمانان باید مراقب رفتارهای خانوادگی و اجتماعی خود باشند.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه بر توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمام بخش های جامعه از جمله هیئات مذهبی طی ماه محرم و مجالس آن تاکید کرد.

وی گستره پیام قیام عاشورا بر احیای امر به معروف و نهی از منکر را یک گستره وسیع دانست و بر اصلاح جامعه با تکیه بر این پیام تاکید کرد.

نظر شما