شناسهٔ خبر: 8501086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

واژگونی ارزش ها بزرگ‌ترین خطر برای یک جامعه است

اراک- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: واژگونی ارزش ها بزرگ‌ترین خطر برای یک جامعه است و بیماری خطرناک جامعه دوران امام حسین(ع) همین بود که منکر به جای معروف و معروف به جای منکر نشسته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی عصر پنجشنبه در تجمع بزرگ لبیک یا امام حسین(ع) در اراک اظهار داشت: این یک قانون کلی است و هر جامعه ای بخواهد اصلاح در آن تحقق پیدا کند، باید در آن جامعه امر به معروف و نهی از منکر حاکم باشد.

وی افزود: اگر در یک جامعه نقض قانون الهی شود، مرز قانون شکسته شود و فرد یا افرادی قانون را زیر پا بگذارند، تمام ارزش های انسانی و الهی را زیر پا گذاشته اند و کوتاه آمدن در برابر اینگونه افراد و هنجارشکنان، خیانت به ارزش ها و جامعه است.

اراکی بیان داشت: امروز در دنیا ایران را به عنوان یک جامعه برتر می شناسند بنابراین باید نسبت به رواج زشتی ها و گناهان در جامعه حساسیت و واکنش نشان دهیم و اجازه ندهیم این تفکر مثبت در مورد کشورمان خدشه دار شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: سید الشهدا(ع) به صداقت، عدالت و راستگویی ارزش بخشید و ستم را سرکوب کرد و یکی از دستاوردهای امام حسین(ع) در قیام عاشورا همین بود.

وی با بیان اینکه مردان و زنان همراه امام حسین(ع) بهترین مردان و زنانی بودن که توانستند عظمت صحنه عاشورا را به نمایش بگذارند افزود: قیام سیدالشهدا(ع) برای دنیا نبود بلکه برای اصلاح جامعه زمان خود و گسترش و ترویج امر به معروف و نهی از منکر بود.

اراکی اظهار داشت: سران جامعه زمان سیدالشهدا(ع) سران فاسدی بودند در نتیجه جامعه تبدیل به یک جامعه فاسد شده بود که همه معیارها به هم ریخته و در آن شرایط فاسدان مورد احترام و خوبان مورد بی مهری قرار می گرفتند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مورد نقش مهم آموزش و پرورش در امر به معروف و نهی از منکر گفت: آموزش و پرورش از نهادها و ارگان هایی است که می تواند در زمینه پرورش روح و جسم جوانان و نوجوانان نقش بسیار موثری داشته باشد و با به کارگیری روش های مناسب منکر را از جامعه ریشه کن کرده و معروف را رواج دهد.

اراکی ادامه داد: در مراکز آموزشی علاوه بر کسب علم و دانش باید تهذیب نفس و مرز بدی و خوبی را کاملا برای نوجوانان مشخص کنند و آنان را از رفتار بد منع و به کار خوب تشویق نمایند.

نظر شما