شناسهٔ خبر: 8271278 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی، پنج عضو حماس را مجریان عملیات ایتمار اعلام کرد

غزه – ایرنا – دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) عصر دوشنبه با صدور بیانیه ای پنج عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را مجریان عملیات فداکارانه شهرک ایتمار وعاملان هلاکت دو شهرک نشین صهیونیست اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شاباک اعلام کرد که پنج نیروی حماس را که اعضای یک گروه هستند به دلیل برنامه ریزی و اجرای عملیات شهرک ایتمار که به هلاکت دو شهرک نشین در روز پنجشنبه گذشته منجر شد، بازداشت کرده است.
در این بیانیه که تلویزیون رژیم صهیونیستی آن را پخش کرد، ادعا شده است که پنج عضو حماس روزهای شنبه و یکشنبه گذشته بازداشت و به اجرای عملیات ایتمار اعتراف کرده اند.
در بیانیه شاباک آمده است: راغب احمد علیوه (37 ساله) رییس این گروه که یک اسیر فلسطینی اهل نابلس است و پیشتر آزاد شده است ، این گروه را تشکیل و سلاح مورد نیاز آن را تهیه کرده است.
شاباک، یحیی حاج حمد (24 ساله) ، سمیر موسی (33 ساله) ، کرم رزق( 23 ساله) و زیاد عامر( 31 ساله) را دیگر اعضای این گروه وابسته به حماس معرفی کرده است.
در بیانیه سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اضافه شده است که سمیر موسی یک راننده فلسطینی است که سه بار در حمله های علیه صهیونیست ها مشارکت داشته و کرم رزق در جریان عملیات ایتمار توسط یکی از اعضای گروه به طوراشتباه هدف تیراندازی قرار گرفته و زخمی شده و در نهایت به دست نیروهای ویژه صهیونیستی در داخل بیمارستان بازداشت شده است.
در این بیانیه ادعا شده است: یکی از مجریان عملیات ایتمار بعداز زخمی شدن هفت تیر خود را رها کرده است و بعداز انتقال این هفت تیر و آزمایش خون روی آن بیمارستان های نزدیک منطقه عملیات تحت رصد و کنترل قرار گرفت.
شاباک افزوده است که برخی از اعضای این گروه قبلا نیز در عملیات هایی از جمله تیراندازی به سمت خودرویی صهیونیستی در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین کدومیم و تیراندازی به سمت صهیونیست ها در نزدیکی شهرک شافی شمرون دست داشته اند.
خاورم ** 387** 1324

نظر شما