شناسهٔ خبر: 8010040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مقام ژاپنی:

دیدار رئیس جمهور و آبه در سازمان ملل

صاحب‌خبر -

- یک مقام ارشد دولت ژاپن گفت حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، خبرگزاری ژاپنی «کیودو» روز جمعه به نقل از «یوشیهیده سوگا» مقام ارشد در کابینه ژاپن و نیز سخنگوی دولت این کشور اعلام کرد، «شینزو آبه» قرار است علاوه بر « حسن روحانی» با سران چند کشور دیگر جهان در نیویورک دیدار و گفت وگو کند.

وی در یک کنفرانس خبری در توکیو گفت آبه که هم اکنون برای شرکت در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد ،در برنامه ای از پیش تعیین شده،با رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و در باره مسائل مورد علاقه دو کشور بحث و گفت و گو خواهد کرد.
به گفته این مقام ارشد دولت ژاپن، نخست وزیر این کشور همچنین در این سفر قصد دارد با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه،« جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا و سران کشورهای برزیل، قطر، کنیا، اوکراین، اردن، آلمان و هند دیدار کند.
«حسن روحانی» رییس جمهوری ایران ساعت های اولیه بامداد امروز جمعه برای شرکت و سخنرانی در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.
سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نشست سران توسعه پایدار 2015 ، دیدار و گفت و گو با دبیر کل سازمان ملل و شماری از مقامهای ارشد کشورهای جهان و دیدار با گروههای مرجع و برگزیدگان در آمریکا، بخشی از برنامه کاری فشرده رییس جمهوری کشورمان در این سفر است.

برچسب‌ها:

نظر شما