شناسهٔ خبر: 76178175 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ماچا در آستانه کمبود به علت تبلیغات فضای مجازی

بلوم برگ نوشت: ماچا، گیاه سنتی ژاپنی که به خاطر ویدیوهای پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی محبوبیت جهانی پیدا کرده، اکنون با بحران کمبود مواجه شده است!

صاحب‌خبر -

ماچا، گیاه سنتی ژاپنی که به خاطر ویدیوهای پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی محبوبیت جهانی پیدا کرده، اکنون با بحران کمبود مواجه شده است!

براساس گزارش‌های بازار، در سال اخیر حدود ۱۲,۰۰۰ تن پودر ماچا در جهان استفاده شده است. تولید ماجا فرآیندی کند و پرزحمت دارد و اغلب با آسیاب‌های سنتی ژاپنی انجام می‌شود. این روش سنتی توان پاسخگویی به تقاضای انفجاری اخیر را ندارد و برندهای معتبر به سرعت با اتمام موجودی مواجه شده‌اند.

اکثر مزارع ماچا کوچک و خانوادگی هستند و کاشت بوته‌های جدید حداقل پنج سال طول می‌کشد، بنابراین کارشناسان هشدار می‌دهند که این کمبود ممکن است ادامه‌دار باشد و بازار جهانی در سال‌های آینده همچنان با محدودیت عرضه روبه‌رو شود.

محبوبیت جهانی ماچا نمونه‌ای از تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر محصولات سنتی است؛ جایی که توجه و هیجان کاربران می‌تواند فروش بازارهای محلی را زیاد کنند اما تولید را تحت فشار قرار دهد.

ترجمه: فاطمه رضائیان

برچسب‌ها: