شناسهٔ خبر: 76088662 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کاهش ۳ درصدی سوانح ریلی/بازآموزی، نظارت میدانی و یکپارچه‌سازی سامانه‌ها برای افزایش ایمنی

‌مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به رشد ۱۲ درصدی تناژ بارگیری و افزایش ۷ درصدی تن‌کیلومتر در شبکه ریلی، از کاهش ۳ درصدی سوانح ریلی نسبت به سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

‍به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، چهارمین جلسه کارگروه ارتقا ایمنی و مدیریت بحران راه آهن، با حضور جبارعلی ذاکری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، میرحسن موسوی قائم مقام مدیرعامل راه آهن، تعدادی از معاونان و مدیران ستادی راه آهن و اعضای کمیسیون سوانح راه‌آهن به صورت حضوری و مدیران کل مناطق به صورت برخط، دوشنبه ۱۰ آذر در ساختمان مرکزی شهدای راه‌آهن برگزار شد.

‌ذاکری ضمن قدردانی از تلاش‌های ادارات ایمنی، سیر و حرکت، پلیس راه‌آهن و حراست، با تأکید بر بررسی فنی به‌موقع و منظم واگن‌ها و لکوموتیوهای باری و مسافری گفت: با توجه به افزایش ۱۲ درصدی تناژ بارگیری و رشد حدود ۷ درصدی تن کیلومتر در شبکه ریلی، مجموع سوانح ریلی نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح‌های بازآموزی سیار و برگزاری دوره‌های تخصصی برای مأموران خط و نگهداری در مناطق خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در ارتقای استانداردهای ایمنی و پیشگیری از سوانح نقش کلیدی دارد.

‌وی بازدیدهای سرزده مدیران کل مناطق و اعضای کمیسیون سوانح در خطوط ریلی را ضروری دانست و بر سامان‌دهی فرآیند رسیدگی به قطارهای با سرعت پایین و تدوین دستورالعمل‌های نظام‌مند در این حوزه تأکید کرد.

‌مدیرعامل راه آهن گفت: یکپارچه‌سازی سامانه‌های مدیریتی سیر و حرکت و اطلاعات آماری ناوگان می‌تواند نقش مؤثرتری در ارتقای ایمنی خدمات مسافری داشته باشد.

‌ذاکری با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و رفاهی با هدف ایجاد نشاط و تقویت حس همراهی گفت: مسکن و معیشت کارکنان از موضوعات مهمی است که خوشبختانه در زمینه نهضت ملی مسکن توافق های خوبی انجام شده و حتی همکارانی که به‌طور مستقیم با راه‌آهن همکاری ندارند، می توانند از مزایای طرح های موجود بهره مند شوند.

‌میرحسن موسوی، قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن نیز در ادامه این نشست گفت: تأمین و نگهداری صحیح لکوموتیوها و واگن‌ها، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، باید به گونه‌ای باشد که میزان خرابی کاهش یافته و نیاز به امداد به حداقل برسد.