شناسهٔ خبر: 76081272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان

مدیر نظارت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان: مردم شکایت خود را ثبت کنند/ پیگیری تخلفات، با گزارش شما ممکن می‌شود

مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر ضرورت مشارکت فعال شهروندان در گزارش‌دهی تخلفات تأکید کرد و گفت: برای پیگیری مؤثر، به شاکی خصوصی نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

مجتبی رئیسی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر لزوم ثبت شکایات، گفت: در حوزه تخلفات پزشکی، تا زمانی که شکایت ثبت نشود، امکان پیگیری مؤثر برای ما دشوار است. بسیاری از پرونده‌ها به دلیل نداشتن شاکی خصوصی به نتیجه نمی‌رسند.

رئیسی در بخش دیگری از این نشست به چالش‌های نظارت بر مواد غذایی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر چند دستگاه مختلف به‌طور هم‌زمان ناظر کیفیت مواد غذایی هستند و همین موضوع هماهنگی را دشوار می‌کند. نیاز است نظارت غذا از مرحله تولید تا عرضه زیر نظر یک نهاد واحد انجام شود

او درباره کیفیت کباب‌های ارزان‌قیمت نیز گفت: قیمت پایین نشان‌دهنده استفاده نکردن از گوشت مرغوب است، اما این به معنی آلوده بودن قطعی محصول نیست. کیفیت تغذیه‌ای چنین فرآورده‌هایی پایین‌تر است، اما برای تشخیص دقیق، بررسی‌های آزمایشگاهی لازم است

در حوزه لبنیات نیز رئیسی هشدار داد که مصرف محصولات سنتی و ماست‌بندی‌ها به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم، می‌تواند خطرآفرین باشد و کارخانه‌های معتبر به دلیل انجام تست‌های متعدد، وضعیت کنترل‌شده‌تری دارند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به ضرورت آگاهی مردم درباره نشان‌های استاندارد مانند «سیب سلامت» افزود: بسیاری از شهروندان نمی‌دانند چگونه اصالت محصولات را تشخیص دهند. باید بسته‌های آموزشی ساده، کاربردی و قابل‌فهم برای مردم تهیه شود تا بتوانند از طریق سامانه‌های موجود، اصالت پروانه‌ها را بررسی و در صورت مشاهده تخلف، گزارش ثبت کنند.

انتهای پیام