شناسهٔ خبر: 76077221 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر شعب ماجرا بوک در گفت‌وگو با ایبنا؛

تبادل کتاب در ماجرابوک به یک تجربه اجتماعی تبدیل شد

مدیر شعب ماجرابوک، با اشاره به افتتاح شعبه جدید این مجموعه گفت: سعی کردیم تبادل کتاب را از یک معامله خیلی ساده به یک «تجربه اجتماعی» تبدیل کنیم.

صاحب‌خبر -

کیارا کابوسی، مدیر شعب ماجرا بوک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره افتتاح شعبه جدید ماجرا بوک بیان کرد: «ماجرا بوک» یک مجموعه تبادل کتاب است که با هدف تبادل کتاب‌های دست دوم و دسترسی ساده‌تر و مقرون به‌صرفه در سراسر کشور فعالیت می‌کند. در این مجموعه تلاش می‌شود، کتاب‌ها، دوباره در مسیر زندگی قرار بگیرند؛ به‌عبارت دیگر بین افرادی علاقه‌مند به مطالعه، جابه‌جا شوند.

وی ادامه داد: شعبه دوم «ماجرا بوک» اخیراً در بلوار کشاورز تهران، افتتاح شده است. فضای این شعبه کاملاً متفاوت و امروزی طراحی شده؛ از رنگ‌ها گرفته تا دکور و چیدمان؛ ازجمله اینکه یک سرسره خیلی بزرگ، داخل مجموعه جانمایی شده تا محیطی جذاب برای بچه‌ها و بزرگسالان فراهم کنیم؛ در واقع هدف این بود که کتابفروشی، مکان رسمی و خشک نباشد بلکه محیطی سرگرم‌کننده و گرم زنده برای مردم باشد.

کابوسی افزود: سعی کردیم شعبه جدید، نسبت به شعبه قبلی کمی متفاوت‌تر باشد؛ سعی کردیم تبادل کتاب را از یک معامله خیلی ساده به یک «تجربه اجتماعی» تبدیل کنیم؛ بنابراین مردم می‌توانند بیایند کتاب بیاورند و کتاب ببرند، زمان خود را سپری کنند و یا داخل مجموعه استراحت کنند، کار کنند یا حتی می‌توانند در برنامه‌های متنوع شرکت کنند. فعالیت‌هایی مثل نشست‌هایی که برای نقد و بررسی کتاب برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند؛ البته شعبه واقع در بلوار کشاورز برای برگزاری نشست‌های کوچک و دوستانه و صمیمی فضای خوبی است؛ بنابراین این شعبه علاوه بر اینکه تبادل کتاب را دارد می‌تواند پاتوقی برای گفت‌وگو، دورهمی‌های ادبی و رویدادهای فرهنگی باشد.

مدیر شعب ماجرا بوک گفت: در مرکز ماجرا بوک، تجربه متفاوتی نسبت بقیه کتابفروشی‌هایی که صرفاً کتاب در آن‌ها مبادله می‌شود وجود دارد. حقیقتاً می‌توانم بگویم مدیران و سرمایه‌گذارهای مجموعه یک سری اهداف خاص خودشان را دارند و عجله‌ای برای توسعه یک‌باره نداریم؛ هدف اصلی، تمرکز بر کیفیت خدماتی است که ارائه می‌دهیم و ترجیح می‌دهیم سرعت‌مان کم باشد اما با دقت بیشتری جلو برویم و سعی می‌کنیم مخاطبان‌مان را عمیق‌تر بشناسیم.

به‌گفته کابوسی، در واقع شعبه دوم یک گام مهمی است، چون خیلی تجربه‌محورتر طراحی شده و کمک می‌کند که بفهمیم مخاطبان امروزی ما چه نوع فضایی را بیشتر انتخاب می‌کنند. به‌طور کلی در اهداف‌مان برنامه افتتاح شعب جدید را داریم اما آهسته و پیوسته حرکت می‌کنیم.