شناسهٔ خبر: 76026853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تشکیل ۹۶ فقره پرونده تخلف برای غرف مستقر در فرودگاه مشهد

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از تشکیل ۹۶ فقره پرونده تخلف برای غرف مستقر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی، بخشعلی بیاتی قله زو افزود: در راستای برنامه‌ریزی از سوی معاونت بازرسی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نظارت در طی هشت ماهه اول سال جاری نظارت مستمر بر عملکرد غرفه های مستقر در سالن انتظار ، سالن ترانزیت و همچنین دفاتر ایرلاین‌ها را در فرودگاه مشهد انجام شده است و در طی این مدت در مجموع تعداد 96 فقره پرونده تخلف برای غرف در فرودگاه تنظیم و جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بیاتی قله زو افزود: با همکاری مدیرکل فرودگاه های استان در ایام پیک مسافری (مناسبت های ویژه ایام پایانی سال ، تابستان و دهه آخرصفر) بازرسان و کارشناسان معاونت بازرسی وحمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مستقر می شوند و نسبت به نظارت بر غرف در سالن انتظار و همچنین سالن ترانزیت اقدام می‌نمایند.

وی با تأکید بر حساسیت ویژه نسبت به تخلفات در محیط‌های عمومی تصریح کرد: در جریان رصدهای میدانی و اقدامات مستمر نظارتی تخلفاتی نظیر گران‌فروشی، عدم صدور صورتحساب و عدم درج قیمت و در برخی غرفه‌های عرضه‌کننده کالا و خدمات مستقر در فرودگاه‌ شناسایی و با واحدهای صنفی متخلف، بدون اغماض و مطابق با قوانین برخورد بازدارنده انجام و در صورت احراز تخلف، پرونده آنها به‌ سرعت به مراجع تعزیراتی ارجاع می‌شود. ضمناً در بازدید از غرفه های مستقر در سالن ترانزیت داخلی فرودگاه شهید هاشمی نژاد در طی این مدت، یک غرفه مواد غذایی نیز به علت تکرار تخلفات و اصرار به تخلف با دستور رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی پلمب شده است.

بیاتی قله زو با اشاره به رویکرد پیشگیرانه معاونت بازرسی وحمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت خاطرنشان کرد: این اداره کل با بهره‌گیری از سامانه‌های گزارش‌گیری مردمی، بازرسی‌های هدفمند و پایش مستمر بازار، تلاش می‌کند هرگونه تخلف پیش از گسترش و ایجاد نارضایتی عمومی شناسایی و کنترل شود لذا شفافیت قیمت و صیانت از حقوق مصرف کنندگان به ویژه مسافران در فرودگاه‌ها از اولویت‌های مهم ماست.

وی در پایان تأکید کرد زائران و مجاوران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی را از طریق سامانه 124 به ‌صورت شبانه‌ روزی گزارش نمایند، تا به شکایات آن‌ها در اسرع وقت رسیدگی شود.