شناسهٔ خبر: 75984618 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

مایکروسافت کوپایلوت را از واتس‌اپ حذف می‌کند؛ پایان یک ادغام هوش مصنوعی

مایکروسافت اعلام کرده است که کوپایلوت از تاریخ ۱۵ ژانویه دیگر در واتس‌اپ فعال نخواهد بود و کاربران باید از نسخه‌ وب یا اپلیکیشن اختصاصی استفاده کنند. این اقدام در پی سیاست‌های جدید واتس‌اپ برای توقف پشتیبانی از چت‌بات‌های هوش مصنوعی عمومی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر - مایکروسافت اعلام کرده است که چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت، «کوپایلوت»، از تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) دیگر در پیام‌رسان واتس‌اپ در دسترس نخواهد بود. پس از این تاریخ، کاربران امکان گفت‌وگو با این چت‌بات در واتس‌اپ را نخواهند داشت و تنها از طریق برنامه‌ موبایل اختصاصی Copilot یا نسخه وب قادر به استفاده از آن خواهند بود.

به گزارش ایتنا و به نقل از Techcrunch، طبق توضیحات مایکروسافت، این تصمیم در راستای پایبندی به سیاست‌های اصلاح‌شده‌ واتس‌اپ اتخاذ شده است؛ سیاست‌هایی که ماه گذشته اعلام شد و براساس آن، واتس‌اپ استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی عمومی را از طریق API کسب‌وکار واتس‌اپ برای ارائه خدمات به مشتریان متوقف می‌کند.

این پلتفرم که تحت مالکیت شرکت متا قرار دارد، اعلام کرده بود که قصد دارد این ظرفیت را برای سایر مدل‌های کسب‌وکار محفوظ نگه دارد.

این تغییرات به معنای آن نیست که شرکت‌ها امکان بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای پاسخ‌گویی به مشتریان خود را از دست می‌دهند، اما استفاده از واتس‌اپ به‌عنوان بستری برای ارائه چت‌بات‌های هوش مصنوعی پایان می‌یابد.

این تصمیم بر شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، OpenAI، Perplexity و دیگر ارائه‌دهندگان چنین خدماتی تأثیر مستقیم خواهد گذاشت. در همین راستا، شرکت OpenAI نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که ادغام سرویس خود با واتس‌اپ را در ماه ژانویه متوقف خواهد کرد.

مایکروسافت تأکید کرده است که تاریخچه مکالمات کاربران با Copilot در واتس‌اپ به پلتفرم اختصاصی این شرکت منتقل نخواهد شد؛ زیرا دسترسی به این چت‌بات در واتس‌اپ بدون فرایند احراز هویت انجام می‌شد. به همین دلیل، به کاربران توصیه شده است در صورت نیاز به نگهداری سوابق مکالمات، پیش از تاریخ ۱۵ ژانویه از ابزارهای داخلی واتس‌اپ برای صدور و ذخیره آن‌ها استفاده کنند.