شناسهٔ خبر: 75816002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خدمات شهرسازی بجنورد به تلفن همراه رسید؛ شهروندسپاری آغاز شد

بجنورد- ایرنا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: خدمات حوزه شهرسازی این شهر به زودی شهروندسپاری خواهد شد و شهروندان قادر خواهند بود بسیاری از امور خود را به صورت آنلاین و از طریق تلفن همراه پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

یوسف مغروری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پیاده‌سازی سیستم نرم‌افزاری «سرای ۱۰»، شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری یا با حداقل حضور، استعلام‌ها، پیگیری‌ها، پرداخت عوارض و سایر درخواست‌های خود را از طریق تلفن همراه انجام دهند.

وی افزود: «تکمیل داده‌ها و اطلاعات حوزه شهرسازی، شامل سیستم‌های یکپارچه شهرسازی و نوسازی، کمیسیون ماده ۱۰۰، پویاسازی ضابطه و درآمد، صدور پروانه و پایان کار، تصویربرداری ۳۶۰ درجه از معابر و بازدید برخط کارشناسی، خدمات به صورت هوشمند در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

کاهش مراجعه حضوری و افزایش شفافیت

مغروری ادامه داد: با پیاده‌سازی این نرم‌افزار، زمان رسیدگی به درخواست‌ها کوتاه‌تر شده و با کاهش دسترسی مستقیم برخی نیروهای انسانی، تخلفات احتمالی کاهش می‌یابد و شفافیت در ارائه خدمات افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری، در خصوص عوارض، آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ و ضوابط املاک، امور خود را از طریق نرم‌افزار پیگیری کنند.

جزئیات قراردادهای اجرای «سرای ۱۰»

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه جزئیات سه قرارداد اجرای نرم‌افزار «سرای ۱۰» را تشریح کرد:

قرارداد اول: ۱۸ میلیارد ریال برای پیاده‌سازی و یکپارچه‌سازی اطلاعات حوزه شهرسازی و کمیسیون ماده ۱۰۰

قرارداد دوم: ۲۵ میلیارد ریال مربوط به برون‌سپاری خدمات، استعلامات و موقعیت‌یابی املاک و ارائه ضوابط و قوانین به صورت تصویری

قرارداد سوم: ۱۲ میلیارد ریال برای بایگانی، بازدیدها و کارشناسی‌های موجود

مغروری یادآور شد: در فازهای بعدی، سایر حوزه‌های شهرداری متناسب با ماموریت‌ها و درخواست‌ها به سامانه اضافه خواهد شد تا یک سامانه جامع برای تمام خدمات شهروندان ایجاد شود.

بجنورد، مرکز خراسان شمالی، بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.