شناسهٔ خبر: 75809140 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

اپل رکورد زد؛ آیفون‌ها بازار چین را درو کردند!

در بزرگ‌ترین جشنواره خرید چین، اپل بار دیگر صدرنشین مطلق شد و با آیفون‌های جدیدش رکورد فروش را شکست، اما شگفتی اصلی جایی بود که شیائومی توانست با پرچمداران تازه‌اش حتی از هواوی در بازار پریمیوم پیشی بگیرد و عنوان پرفروش‌ترین برند چینی را از آنِ خود کند.

صاحب‌خبر -
تبلیغات

آیفون‌ در فروش بزرگ Double 11 چین همه را شکست داد و در همین حال،  شیائومی  جایگاه خود را به‌عنوان  پرفروش‌ترین برند چینی  حفظ کرد.

در این جشنواره بزرگ فروش، اپل ۳ رتبه اول در فهرست پرفروش‌ترین مدل‌ها را با آیفون 17 پرو مکس، آیفون 17 پرو، آیفون 17 در اختیار دارد.

شیائومی نیز با مدل‌هایی مانند  Redmi K80 ، K80 Ultra و Turbo 4 Pro  توانست در رده‌بندی ده مدل پرفروش حضور داشته باشد. این عملکرد باعث شد برند چینی در بازار داخلی، با وجود رقابت سنگین، عنوان  پرفروش‌ترین برند بومی  را حفظ کند.

در بخش گوشی‌های  گران‌تر از ۶۰۰۰ یوان ، مدل  Xiaomi 17 Pro Max  حتی از  Huawei Mate 70 Pro+  پیشی گرفت. دستاوردی مهم که نشان می‌دهد شیائومی به‌طور جدی در بازار پرچمداران پریمیوم جای پایی محکم‌تر پیدا کرده است.

برندگان اصلی Double 11

  • اپل (Apple):  رتبه ۱ در فروش کلی و درآمد.
  • شیائومی (Xiaomi):  رتبه ۲ در کل فروش و نخست در میان برندهای چینی.
  • ویوو و iQOO:  رتبه ۳.
  • اوپو و وان‌پلاس :  رتبه ۴.
  • هواوی (Huawei):  رتبه ۶ در تعداد فروش، اما ۴ در درآمد.

اپل

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در فهرست پرفروش‌ها،  سه رتبه نخست  به ترتیب در اختیار  iPhone 17 Pro Max ، iPhone 17 Pro و iPhone 17  بود.

اپل

در فهرست ده برند برتر، نام‌هایی غافلگیرکننده هم دیده می‌شود:  Philips  و  K-Touch  پس از مدت‌ها به جمع پرفروش‌ها بازگشتند. سامسونگ، Realme، Nubia و موتورولا نیز در رده‌های بعدی حضور داشتند. 

فروش بزرگ Double 11 امسال تصویری شفاف از بازار چین ارائه داد که بر اساس آن  اپل  هنوز قدرت اصلی است، در حالی که  شیائومی  توانسته در بازار داخلی چین هم در تعداد فروش و هم در رده پرچمداران بزرگانی چون هواوی را پشت سر بگذارد. 

تبلیغات
منبع : خبر آنلاین

برچسب‌ها: