
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، عزیزاله عباسپور مدیر کل امور مالیاتی ایلام اظهار کرد:: در اجرای بند (غ) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۴، از اول دیماه امسال همه مؤدیان باید فاکتورهای خود را از طریق سامانه مؤدیان صادر و ثبت کنند.
وی افزود: فاکتورهای کاغذی از این تاریخ فاقد اعتبار مالیاتی خواهند بود و مبالغ پرداختی بر اساس آنها در محاسبه اعتبار مالیاتی پذیرفته نمیشود.
عباسپور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در ماههای گذشته با همکاری تشکلهای صنفی، زیرساختهای فنی لازم برای اجرای این طرح را فراهم کرده و سامانههای الکترونیکی مرتبط را توسعه داده است.
به گفته وی، بررسی اظهارنامههای مالیات بر ارزش افزوده در یک سال گذشته نشان میدهد استفاده از فاکتورهای الکترونیکی روندی رو به رشد داشته است، به طوری که در دوره مالیاتی بهار ۱۴۰۴ تنها ۹ درصد از مالیات و عوارض خرید مؤدیان بر پایه فاکتورهای غیرالکترونیکی بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام افزود: پیشبینی میشود این رقم تا پیش از موعد اجرای طرح، به کمتر از پنج درصد کاهش یابد.
وی از مؤدیان مالیاتی خواست اقدامات لازم را برای استفاده از فاکتورهای الکترونیکی تا پایان آذرماه انجام دهند تا در محاسبه بدهی مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان ۱۴۰۴ با مشکل مواجه نشوند.
عباسپور تأکید کرد: نتیجه عملی این تغییر از اردیبهشت ۱۴۰۵ و همزمان با محاسبه مالیات دوره زمستان برای مؤدیان مشخص میشود. از این رو، لازم است فعالان اقتصادی از هماکنون نسبت به ثبت و صدور فاکتورهای خود در سامانه مؤدیان اقدام کنند.
-
در ادامه حتما بخوانید
مسمومیت ۲۶ نفر در ایلام با گاز مونوکسید
وی خاطرنشان کرد: طبق ماده (۲۶) قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان، تاکنون ۲۰ شرکت معتمد از سازمان امور مالیاتی مجوز دریافت کردهاند تا خدمات آموزشی و فنی لازم برای صدور فاکتور الکترونیکی را به مؤدیان ارائه دهند.
عباسپور افزود: بر اساس تبصره همین ماده، هزینه خدمات این شرکتها از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده پرداخت میشود و مؤدیان میتوانند بدون پرداخت هزینه، از خدمات شرکتهای معتمد مالیاتی استفاده کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: فهرست کامل شرکتهای معتمد ارائهدهنده خدمات مالیاتی در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور در دسترس همه مؤدیان قرار دارد.