شناسهٔ خبر: 75621561 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هیولای جدید تویوتا از دل تاریخ بیرون آمد!

تویوتا با «توربو تریل کروزر» در نمایشگاه SEMA گذشته و آینده را به‌هم دوخت! ترکیب لندکروزر کلاسیک ۱۹۸۵ با موتور توربوی توندرا، نتیجه‌ای شگفت‌انگیز و تماشایی دارد.

صاحب‌خبر -
تبلیغات

با وجود جذابیت خودروهای مدرن مجهز به انواع تجهیزات جانبی که هرساله در نمایشگاه سِما (SEMA) به نمایش درمی‌آیند، یکی از روندهای اخیر که بسیار مورد استقبال قرار گرفته، معرفی مدل‌های "رِستوماد" از سوی خود خودروسازان است. جدیدترین مدل تویوتا در این رقابت، خودرویی است که این شرکت آن را "توربو تریل کروزر" نامیده و ظاهری بسیار جذاب و تیز دارد.

توربو تریل کروزر ترکیبی از یک لندکروزر سری FJ60 مدل ۱۹۸۵ و بخش‌هایی از تویوتا توندرا مدرن است. در این پروژه، موتور ۳.۴ لیتری V6 توئین توربوی توندرا به داخل بدنه FJ60 منتقل شده است؛ بدنه‌ای که فریم، محورها و – نکته مورد علاقه ما – جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی اصلی خود را حفظ کرده است.

این موتور که از نوع i-Force V6 غیرهیبریدی تویوتا است، ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که تقریباً دو برابر قدرت موتور شش سیلندر خطی اصلی است که زیر کاپوت FJ60 قرار داشت.

مهندسی ظریف و حفظ اصالت

تیم گاراژ موتورسپورت تویوتا، سازنده این شاهکار، با هدف حفظ ظاهر «فابریک کارخانه‌ای» تا حد امکان، به پروژه توربو تریل کروزر نزدیک شدند. این رویکرد به معنای عدم بریدن فایروال (دیواره جداکننده موتور از کابین) برای جای دادن موتور بزرگ‌تر و پیچیده‌تر بود.

برای حل برخی چالش‌های مهندسی، تیم تویوتا مجبور به ساخت قطعات جدید شد. برای اتصال موتور V6 به پوسته کلاچ (Bell Housing) گیربکس ۵ سرعته دستی، تیم تویوتا مجبور به ساخت و ماشین‌کاری یک صفحه آداپتور شد. همچنین، برای حفظ طرح شاسی اصلی FJ60، کارتل (کارتر روغن) جدید و سیستم اگزوز جدیدی طراحی و نصب گردید.

تویوتا ادعا می‌کند که به دنبال ظاهری «کاملاً فابریک» بوده است، اما شاید منظور واقعی آن‌ها دستیابی به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن FJ60 بوده باشد، چرا که این خودرو با ۱.۵ اینچ افزایش ارتفاع، لاستیک‌های ۳۵ اینچی، و معکوس کردن جایگاه فنرهای شمش جلو برای انعطاف بیشتر، بهینه‌سازی شده است. همچنین بخش‌هایی از بدنه با رنگ اصلی Silver 147 متعلق به تویوتا مدل ۱۹۸۶ رنگ‌آمیزی شده است.

تنها ایرادی که می‌توان به این مدل گرفت، فضای داخلی آن است؛ جایی که یک صفحه نمایش بزرگ به صورت ناهماهنگ و بیرون‌زده در بالای داشبورد نصب شده است. تویوتا این نمایشگر را برای سیستم صوتی جدید JBL اضافه کرده است.

تبلیغات
منبع : عصر ایران

برچسب‌ها: