به گزارش ایرنا، معصومه آقاپور عصر پنجشنبه در سومین جشنواره زعفران راویز رفسنجان افزود: زعفران راویز به عنوان نمادی از هویت فرهنگی و اقتصادی ایران اهمیت زیادی دارد.
وی تصریح کرد: این رویکرد نباید محدود به زعفران باشد؛ بلکه محصولاتی مانند زرشک و عناب نیز باید در مسیر برندسازی و صادرات قرار گیرند.
حمایت از برند سازی و بازاریابی زعفران
مدیرکل شوراها و امور روستایی استان کرمان گفت: برای توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، تمام توان خود را به کار میگیریم.
مالک اژدری افزود: در بخشهای راویز و کشکوئیه، برندسازی و بازاریابی زعفران مورد حمایت قرار خواهد گرفت تا بتوان برند ملی «زعفران راویز» را به ثبت رساند.
وی ادامه داد: همچنین طرحهایی برای احداث واحدهای بومگردی در سه روستای هدفگردشگری و تجهیز ۲ روستا به انرژی خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل امور روستایی استان کرمان تصریح کرد: در صورت اختصاص زمین به دهیاری راویز، پارکی زیبا و مجهز در این منطقه احداث خواهیم کرد.
جشنواره زعفران راویز
افزایش، سطح کشت زعفران در راویز
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه تا سال گذشته ۵۰ هکتار از اراضی راویز زیر کشت زعفران بود بیان کرد: امسال پنج هکتار دیگر به سطح زیر کشت زعفران در منطقه راویز افزوده شده است.
حسین رضایی با اشاره به پتانسیل بالای این منطقه در تولید زعفران با کیفیت گفت: در هر هکتار از این منطقه، میانگین ۱۲ کیلوگرم زعفران برداشت میشود، اما چالش تامین آب پایدار از دغدغههای اصلی مسئولان منطقه است.