نهاد نظارتی رقابت استرالیا از مایکروسافت شکایت کرد و این شرکت را متهم به فریب میلیونها مشتری برای پرداخت هزینه بالاتر بابت نرمافزار Microsoft ۳۶۵ پس از ترکیب آن با ابزار هوش مصنوعی کوپایلت کرد.
به گزارش رویترز، کمیسیون رقابت و مصرفکننده استرالیا (ACCC) ادعا کرد از اکتبر ۲۰۲۴، این غول فناوری حدود ۲.۷ میلیون مشتری را فریب داده و به آنها القا کرده است.
کمیسیون رقابت و مصرفکننده استرالیا اعلام کرد مایکروسافت بهوضوح به کاربران اطلاع نداده که طرح ارزانتر «کلاسیک» بدون کوپایلت هنوز در دسترس است. این نهاد نظارتی گفت که گزینه حفظ طرح ارزانتر تنها زمانی برای کاربران آشکار میشد که فرایند لغو اشتراک را آغاز میکردند و این طراحی، طبق قوانین مصرفکننده استرالیا، اطلاعات مهم را فاش نکرده و تصویر نادرستی از گزینههای موجود ایجاد کرده است.
طبق گزارش کمیسیون رقابت و مصرفکننده استرالیا، ارتباطات قبلی مایکروسافت از طریق ایمیل و پست وبلاگی، به جای اطلاعرسانی درباره طرح ارزانتر، تنها به کاربران گفته بود که افزایش قیمت در تمدید خودکار بعدی اعمال میشود.
سخنگوی مایکروسافت در پاسخ ایمیلی اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی دقیق ادعای کمیسیون رقابت و مصرفکننده استرالیا است.
کمیسیون رقابت و مصرفکننده استرالیا درخواست اعمال جریمه، بازپرداخت به مصرفکنندگان، صدور دستور قضایی و دریافت هزینهها از Microsoft Australia Pty Ltd و شرکت مادر آن در آمریکا، Microsoft Corp را دارد.
این نهاد نظارتی اعلام کرد حداکثر جریمهای که میتواند برای هر تخلف از قوانین مصرفکننده استرالیا اعمال شود، بزرگتر از یکی از گزینههای زیر خواهد بود: ۵۰ میلیون دلار استرالیا، سه برابر منافع کسب شده بهطور منطقی مرتبط، یا ۳۰ درصد از گردش مالی تعدیل شده شرکت در دوره تخلف در صورتی که ارزش منافع قابل تعیین نباشد.
کمیسیون رقابت و مصرفکننده استرالیا افزود: هرگونه جریمهای که ممکن است برای این رفتار اعمال شود، موضوعی است که دادگاه تعیین خواهد کرد و به یافتههای دادگاه بستگی دارد.
انتهای پیام/