شناسهٔ خبر: 75500588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هزینه‌ 400 میلیاردی خدمات بیماران خاص و صعب‌العلاج در کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیش از 52 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و تاکنون برای خدمات درمانی این بیماران بیش از 400 میلیارد تومان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تسنیم از کرمانشاه، مجید محمودی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت از سوم تا نهم آبان‌ماه برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت ایران از سال 1392 با اهداف و مأموریت‌های گسترده‌تر آغاز به کار کرد و اکنون با بیش از 45 میلیون نفر بیمه‌شده در سراسر کشور و بیش از 50 درصد از جمعیت ایران را تحت پوشش دارد.

وی افزود: در استان کرمانشاه نیز بیش از 56 درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت هستند که شامل یک‌میلیون و 124 هزار و 662 نفر بیمه‌ شده در صندوق‌های چهارگانه کارمندی، روستایی و عشایری، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی می‌شود.

52 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در کرمانشاه شناسایی شد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تاکنون 52 هزار و 462 نفر از بیماران خاص در استان کرمانشاه شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

محمودی عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون بیش از 4 هزار میلیارد ریال برای خدمات این بیماران هزینه شده است.

وی افزود: اکنون 107 عنوان بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد که به‌زودی به 130 عنوان بیماری افزایش می‌یابد و بیماران دارای این عناوین، در مراجعه به مراکز درمانی دولتی تا 100 درصد خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: هدف اصلی سازمان بیمه سلامت، گسترش عدالت در دسترسی به خدمات درمانی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه است و در این مسیر تلاش می‌شود تا پوشش بیمه‌ای استان به سطح کامل برسد.

محمودی بیان کرد: در جنگ 12 روزه اخیر نیز هیچ‌گونه وقفه‌ای در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان ایجاد نشد و با ابلاغ بخشنامه اضطراری، ارائه خدمات به‌صورت نسخه کاغذی در صورت قطع سامانه‌ها انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین حسینی نیز با توجه به اینکه استان کرمانشاه یکی از مسیرهای اصلی تردد زائران است، دسترسی کامل به مراکز درمانی برای زائران فراهم شد و علاوه بر مراکز ثابت، 38 دسترسی جدید برای نیروهای درمانی مستقر در مسیر اربعین توسط دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت ایجاد شد تا هیچ وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به زائران وجود نداشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمه‌شدگان دهک‌های یک تا پنج نیز در صندوق بیمه ایرانیان از پرداخت حق بیمه معاف هستند و دهک‌های 6 تا 10 بر اساس دهک‌بندی وزارت رفاه بین 40 تا 70 درصد سهم آورده پرداخت می‌کنند.

فعالیت بیش از 1300 مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت

محمودی با بیان اینکه اکنون یک هزار و 310 مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان کرمانشاه فعال هستند، افزود: این مراکز شامل 27 بیمارستان، 405 داروخانه، 58 مرکز رادیولوژی، 71 مرکز فیزیوتراپی، 247 پزشک عمومی، 265 پزشک متخصص و 50 فوق‌تخصص، 14 شبکه بهداشت و درمان، 14 مرکز توانبخشی، 10 مرکز ترک اعتیاد است، همچنین 45 درمانگاه با این سازمان همکاری دارند.

وی افزود: بیمه‌شدگان دهک‌های پایین در مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی از پرداخت فرانشیز بستری معاف هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: سایر بیمه‌شدگان نیز از تعهد 70 درصدی در خدمات سرپایی و 90 درصدی در خدمات بستری بهره‌مند می‌شوند.

پرداخت مطالبات مراکز درمانی خصوصی تا پایان سال 1403

محمودی عنوان کرد: پیگیری مطالبات مراکز دولتی و خصوصی در حضور استاندار کرمانشاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور انجام شده و بخشی از پرداخت‌ها نیز تاکنون انجام شده است.

وی افزود: مطالبات مراکز خصوصی در حوزه‌های مطب، داروخانه و پاراکلینیک تا پایان سال 1403 تسویه شده و در بخش دولتی دانشگاهی نیز پرداخت‌ها تا بهمن سال گذشته انجام گرفته است و برای تسویه باقیمانده مطالبات، هماهنگی لازم با سازمان مرکزی و خزانه کشور انجام شده و امیدواریم بخشی از مبالغ معوق در هفته‌های آینده پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در حوزه نظام ارجاع و پزشک خانواده، تاکنون تمامی مطالبات طرح در مناطق زیر 20 هزار نفر جمعیت تا مرداد پرداخت شده و پرداخت شهریور نیز در دست اقدام است.

محمودی افزود: در شهرهای بالای 20 هزار نفر نیز با 142 پزشک طرف قرارداد هستیم و تلاش می‌کنیم مطالبات معوق آن‌ها را هر چه سریع‌تر تسویه کنیم.

وی عنوان کرد: با وصول منابع مالی از دو کانال خزانه و بانک‌ها، پرداخت بخشی از مطالبات معوق مراکز خصوصی و دولتی در هفته‌های جاری انجام شود.

پوشش بیمه‌ای 2742 زوج‌ نابارور در کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: 2742 زوج نابارور در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و خدمات درمانی 17 میلیارد تومانی از سال 1401 تاکنون از طریق مراکز مجاز درمان ناباروری دریافت کرده‌اند.

محمودی گفت: اکنون سه مرکز درمان ناباروری در استان فعال و یک مرکز دیگر نیز به‌تازگی افتتاح شده است که درخواست عقد قرارداد با بیمه سلامت را ارائه داده و از مجموع این مراکز، یک مرکز در بیمارستان معتضدی کاملاً فعال است.

وی افزود: دو مرکز دیگر در حال طی مراحل نهایی دریافت مجوزهای قانونی از دانشگاه علوم پزشکی هستند و با اضافه شدن مرکز چهارم، خدمات بیمه‌ای در این حوزه گسترده‌تر خواهد شد.

خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر 7سال

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تمام خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی و دانشگاهی به‌صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود، گفت: خانواده‌ها هیچ هزینه‌ای بابت فرانشیز پرداخت نمی‌کنند.

محمودی بیان کرد: در حوزه شهری، تا پایان اسفند 1403، تعداد 232 هزار و 592 نفر تحت پوشش نظام ارجاع شهری قرار دارند.
وی افزود: حدود 555 هزار نفر از جمعیت استان در صندوق روستاییان و عشایر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که خدمات خود را از طریق نظام ارجاع روستایی و شهری دریافت می‌کنند.

هشدار نسبت به پیامک‌های جعلی بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با هشدار نسبت به پیامک‌های جعلی که برای برخی شهروندان ارسال می‌شود، گفت: هرگونه پیامک رسمی از سوی بیمه سلامت صرفاً از سرشماره 1666 ارسال می‌شود و پیام‌هایی با شماره‌های متفرقه جعلی و کلاهبرداری هستند.

محمودی گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir، خدماتی ازجمله ثبت‌نام، تمدید بیمه، مشاهده سوابق بیمه‌ای و شکایت را به‌صورت غیرحضوری انجام دهند.
وی افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت در سطح استان، خدمات مورد نیاز خود را به‌صورت حضوری دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع و پیگیری امور بیمه‌ای به‌صورت 24 ساعته از طریق تلفن گویای 1666 با سامانه پاسخگویی بیمه سلامت ارتباط برقرار کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: این سامانه در سطح ملی رصد می‌شود و در صورت تأخیر بیش از هفت ساعت در پاسخگویی، موضوع به‌صورت مستقیم از ستاد مرکزی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/