شناسهٔ خبر: 737364 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

"علی حدیدی":

محصولات "شكرستان" می‌توانند بازارهای خارجی را هم جذب كنند

"شكرستانی ها" در اولین نمایشگاه تخصصی و بین المللی نوشت افزار ایران حضور دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ علی حدیدی، مدیر شركت آزاده كه نوشت افزار "شكرستان" را وارد بازار كرده، درباره استقبال از این محصولات می‌گوید: استقبال از این محصولات خوب بوده و كودكان و خانواده ها به این شخصیت ها توجه نشان داده اند؛ اما با توجه به این كه عده ای از مردم در سفر بوده اند منتظریم این استقبال بیشتر و بهتر هم بشود.
 
وی درباره هدف شركت آزاده از استفاده از این شخصیت ها به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری می گوید: هدف ما ترویج فرهنگ ایرانی و معرفی شخصیت های ایرانی به كودكان است. الان می بینیم كه در فروشگاه ها انواع شخصیت های كارتونی خارجی وجود دارد اما جای محصولاتی كه با فرهنگ ما همخوانی داشته باشند خالی بود و احساس كردیم باید در این زمینه وارد كار شویم.
 
حدیدی البته اضافه می كند: راه زیادی در پیش است تا بتوانیم این شخصیت ها را بیشتر از این وارد سبد خانواده ها كنیم و كاری كنیم كه با علاقه تمام محصولاتی را كه شخصیت های كارتونی خارجی را دارند كنار بگذارند و محصولات ایرانی را انتخاب كنند.  
 
مدیر شركت آزاده بیان می كند: این كار سختی نیست و توان و فضای انجام این كار را داریم اما از سوی دیگر نیاز است توان انیمیشن كشورمان افزایش پیدا كند، برنامه های جدید را ارائه كنند تا ما بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.
 
حدیدی با اشاره به لزوم حمایت از چنین طرح هایی می گوید: در راستای ترویج فرهنگ ملی و اسلامی و این كه نسل جدید را با آن ها آشنا كنیم، نیازمند اقدامات فرهنگی هستیم. ما الان سر نخ را به دست آورده ایم و از این طریق می توان فرهنگ ایرانی را ترویج كرد. بنابراین باید حواسمان باشد آن را از دست ندهیم. چون در صورتی كه شركتی كه در این زمینه فعال است دچار ضرر شود، شركت های دیگر چنین ریسكی را نمی كنند.
 
وی ضمن این كه از حوزه هنری خواست انیمیشن جدید شكرستان را به نمایش درآورد، گفت: مردم به تنوع نیاز دارند و اگر تنها همین محصولات را ارائه دهیم ظرف مدت كوتاهی اشباع شده و باز هم به محصولات دیگر رو می آورند. بنابراین لازم است شخصیت های دیگری به مردم معرفی شوند تا ما بتوانیم آن ها را در محصولاتمان عرضه كنیم.
 
مدیر شركت آزاده همچنین می گوید: ما علاوه بر بازارهای خارجی، باید بتوانیم بازارهای منطقه و كشورهای دیگر را هم به دست بیاوریم و این كار اگرچه راحت نیست اما ممكن است.
 
گفتنی است، نخستین نمایشگاه بین‌المللی «نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر» از ۱۰ مرداد سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برقرار است و محصولات آزاده در سالن A1  در فضای حدود 600 متر عرضه می‌شود؛ ضمن این كه با برنامه‌های فرهنگی شامل نقاشی كودكان و مسابقات از كودك ایران زمین پذیرایی می‌كند.


انتهای پیام/ اس
 

نظر شما