غلام مسعودی در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی لرستان، در گفتوگو با ایسنا بیان کرد: برگزاری نمایشگاههایی مانند نمایشگاه توانمندیهای صادراتی استان به شناخت مستقیم تاجر و تولیدکننده داخلی کمک میکند.
وی ادامه داد: در این نمایشگاهها ارتباط چهره به چهره برقرار شده و تولیدکننده میتواند بدون واسطه محصولش را به دست تاجر یا خریدار فرمرزی برساند.
عضو کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه همچنین تولیدکننده میتواند در نمایشگاه این چنینی کیفیت و شرایط مدنظر تاجر را مهیا کنند، افزود: اتاق بازرگانی بعنوان متولی نقش پررنگ و بزرگی در برپایی این نمایشگاهها دارد.
مسعودی یادآور شد: اتاق بازرگانی همچنین با برگزاری نشستهایی بین بخش خصوصی و دولت، میتواند مشکلات ناشی از بروکراسی اداری بین دستگاههای موازی استان که باعث تاخیر در صادرات محصولات میشود را برطرف کند.
این مسئول در ادامه بیان کرد: در سنوات گذشته مشوقهای صادراتی از جمله معافیتهای مالیاتی خاص و وامهای کم بهره برای تولیدکنندگان صادراتی در نظر گرفته میشد اما درحال حاضر این موضوع کمرنگ شده که باعث میشود تولید کننده هزینه برندینگ را تقبل نکند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان لرستان عنوان کرد: اگر مشوقهای صادراتی مجدد احیا شوند و به دست تولید کننده برسد، نقش مهمی در ایجاد برندینگ خواهد داشت.
انتهای پیام