به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز ایلام؛ فرشاد دوستی در خصوص این طرح گفت: در حال حاضر تمامی مسیر ایلام- مهران چهار خطه و به صورت بزرگراه زیر بار ترافیک قرار دارد؛ اما چهار خطه شدن منطقه کنجانچم فعلاً موقتی است؛ چرا که راه و شهرسازی استان در حال احداث باند برگشت مسیر به صورت اصولی و طبق استانداردهای جاده سازی در سمت مقابل رودخانه کنجانچم است.
مدیرکل راه و شهرسازی افزود: برای جاده سازی در منطقه کنجانچم با توپوگرافی خاصی به لحاظ زمین شناسی و مسیر رودخانه مواجه هستیم و به همین خاطر در مطالعات راهسازی سالهای گذشته برای لاین برگشت بزرگراه ایلام- مهران مسیر مقابل رودخانه در نظر گرفته شده و اجرای آن عملیاتی شده است.
وی با اشاره به حجم دو میلیون متر مکعبی خاکبرداری در مسیر برگشت کنجانچم تشریح کرد: تاکنون ۸۵ درصد عملیات خاک برداری این طرح به انجام رسیده است.
فرشاد دوستی طول این طرح را ۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: احداث پل بزرگ و اصلی این لاین بر روی رودخانه کنجانچم به پایان رسیده است و قطعه اول آن به طول ۴ کیلومتر، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: برای قطعه دوم که بیش از ۳۰ درصد فعالیت انجام شده است نیز به زودی پیمانکار جدید تعیین میشود.
دوستی درخصوص عملیات راهسازی لاین رفت در منطقه کنجانچم اذعان کرد: عملیات ساخت این لاین با اصلاح هندسی جاده، رفع نقاط پر حادثه و حذف پیچهای خطرناک و نیز احداث پل بزرگ کیلومتر ۵۶ تقریباً به پایان رسیده است.