به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شرکت آمازون(Amazon) به تازگی رویدادی را در شهر نیویورک برگزار کرد تا تغییرات مورد انتظار ربات گفتگوگر یا چتبات «الکسا» را فاش کند.
این دستیار هوشمند که تازهسازی شده میتواند بسیاری از وظایف جدید را به لطف برخی از جادوگریهای هوش مصنوعی انجام دهد و چند راه مختلف برای دسترسی مصرفکنندگان به آن وجود دارد.
اقتصادنیوز: گروه بانک دیبیاس سنگاپور قصد دارد که در سه سال آینده حدود ۴۰۰۰ نفر از کارکنان قراردادی و موقت خود را کاهش دهد زیرا هوش مصنوعی به طور فزایندهای در حال بر عهده گرفتن نقشهایی است که توسط انسانها انجام میشود.
در حالی که روش فعالسازی صوتی با دستگاههای اکو(Echo) هنوز میسر است، این شرکت همچنین یک پورتال وب اختصاصی برای «الکسا پلاس» ساخته است.
این پورتال به مشتریان آمازون این امکان را میدهد که بدون نیاز به راهاندازی برنامه یا تعامل با یک بلندگوی هوشمند یا نمایشگر هوشمند با «الکسا پلاس» تعامل داشته باشند. این روش میتواند برای انجام تنظیمات در حین کار یا برای کسانی که احساس راحتی در نوشتن سوالات طولانی با صفحه کلید سنتی دارند، مفید باشد.
مصرفکنندگان همچنین میتوانند به استفاده از این برنامه ادامه دهند، اما آمازون قول داده است که در آینده نزدیک، طراحی مجددی را برای تطبیق با ویژگیهای جدید ارائه شده توسط «الکسا پلاس» انجام دهد.
«الکسا پلاس» در واقع یک نسخه کامل از چتبات قدیمی آمازون است. این ابتکار از هوش مصنوعی مکالمهای و ادغام با خدمات آمازون برای کمک به کاربران به روشهای جدید استفاده میکند و دارای آگاهی زمینهای است، بنابراین میتواند قسمتهای قبلی یک مکالمه را به خاطر بسپارد و همچنین میتواند کارهای نسبتاً پیچیده را تکمیل کند.
آمازون در رویداد شب گذشته خود فیلمهایی از نحوه کارکرد این هوش مصنوعی در یافتن دستور العملها، رزرو میز شام، جستجوی قسمتی از یک فیلم و بسیاری موارد دیگر را به نمایش گذاشت.
با وجود اینکه «الکسا پلاس» بسیار جالب به نظر میرسد، اما نسبتاً گران است، چرا که وقتی طی چند هفته آینده برای دستگاههای «اکو» شروع به کار کند، هزینه آن 20 دلار در ماه است. با این حال، برای مشترکین Prime رایگان است. این Prime در حال حاضر 15 دلار در ماه در ایالات متحده هزینه میکنند که امیدوارند این قیمت با اضافه شدن «الکسا پلاس» افزایش پیدا نکند.
∎