شناسهٔ خبر: 7029144 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

کـوتــاه

صاحب‌خبر -
پیام تسلیت مقام معظم رهبری 
برای درگذشت شیخ عبدالعلی قرهی 
مقام معظم رهبری در پیامی درگذشت عالم پارسا و پرهیزگار مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی قرهی را تسلیت گفتند. متن پیام حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به این شرح است: «بسمه تعالی، درگذشت عالم پارسا و پرهیزگار مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عبدالعلی قرهی را به ارادتمندان و بازماندگان ایشان بویژه فرزند فاضل و بزرگوار ایشان جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمّد حسن قرهی تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم عمری را با طهارت و تقوا و خدمت به دین و علم گذرانیده و سال‌های طولانی در نجف و قم در کنار امام راحل عظیم‌الشأن، حضوری وفادارانه و صمیمی داشتند و یاد نیک ایشان همواره در خاطر اینجانب باقی است. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علّو درجه برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم. سیدعلی خامنه ای.»
 
آیت ا... عبدالعلی قرهی 
تشییع و به خاک‌ سپرده شد
آیت‌ا... عبدالعلی قرهی از اساتید حوزه علمیه قم و از شاگردان امام خمینی(ره) بر اثر بیماری و کهولت سن و خدمت به مکتب اهل بیت(ع) به دیار حق شتافت. پیکر این روحانی پارسا روز گذشته از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع و سپس در آرامستان شیخان دفن شد. همچنین مراسم بزرگداشت این استاد اخلاق شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا واقع در خیابان شهدا (صفائیه) برگزار شد. در پی درگذشت این عالم ربانی یادگار امام پیام تسلیتی صادر کرد. در پیام آیت‌ا... سیدحسن خمینی آمده است: «رحلت آیت‌ا... حاج شیخ عبدالعلى قرهى (طاب ثراه) موجب تأثر همه دوستداران و علاقمندان ایشان شد. آن مرحوم که از یاران امام عظیم الشأن در دوران غربت و سختى بوده و از اعضاى قدیمى دفتر امام محسوب مى‌شد، همواره در جرگه ارادتمندان ایشان باقى ماند و عمر خویش را مصروف به خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت(س) نمود. اینجانب ضمن عرض تسلیت در گذشت ایشان به بیت معظم و آقازادگان محترم ایشان از خداوند سبحان علو درجات آن مرحوم را مسئلت دارم.»
 
نماينده اسبق مردم تنكابن درگذشت
نماينده اسبق مردم رامسر، تنكابن و عباس‌آباد در مجلس، بامداد ديروز دار فاني را وداع گفت. جعفرقلي راهب،  در دوره‌هاي پنجم و هفتم مجلس به عنوان نماينده مردم در حوزه‌هاي تنكابن، رامسر و عباس آباد فعاليت داشت. وی همچنين رئيس جهاد كشاورزي استان مازندران بود. راهب، آمادگي خود را براي شركت در انتخابات دهمين دوره مجلس اعلام كرده بود.
 
اکثر فلسطینی‌ها طرفدار ایرانند
نتایج نظرسنجی یک موسسه آمریکایی نشان می‌دهد که اکثر فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و غزه ازسیاست‌های ایران حمایت می‌کنند. براساس نظرسنجی اندیشکده «موسسه واشنگتن برای سیاست خاورمیانه» از فلسطینی‌ها، 55درصد ساکنان کرانه باختری و 57درصد مردم غزه، سیاست‌های ایران را مطلوب و 29درصد شهروندان کرانه باختری و13درصد غزه‌ای‌ها، این سیاست‌ها را بسیار خوب می‌دانند.
 
آمریکا نمی‌تواند مانع توافق شود 
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد:‌ کنگره آمریکا نمی‌تواند حمایت لازم برای ممانعت از اجرای توافق هسته‌ای را به دست آورد. سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در نشستی در مرکز مطالعات امنیت و انرژی گفت که مسکو به وضوح مشخص کرده است که هیچ قطعنامه تحریمی دیگری را علیه ایران تصویب نخواهد کرد. وی تصریح کرد: ما برای همتایان خود از آمریکا و اتحادیه اروپا به روشنی مشخص کردیم که روسیه هیچ قطعنامه‌ تحریمی دیگری علیه ایران تصویب نخواهد کرد. مسکو انتظار دارد که لغو تحریم‌های ایران هرچه زودتر انجام شود. وی ادامه داد: اگرچه تولیدات ایران و صادرات این کشور مسأله‌ای نیست که در طول چند ماه آینده به حالت قبل بازگردد اما باید توجه داشت که لغو تحریم‌ها علیه تهران هنوز آغاز نشده است اما ما انتظار داریم که این اتفاق هر چه زودتر انجام شود.
 
ایران قدرت منطقه‌ای و جهانی است
معاون دبیرکل حزب‌ا... لبنان، ایران را قدرت منطقه‌ای و جهانی توصیف کرد و گفت: ایران این قدرت را با صبر، استقامت و ایستادگی کسب کرد و توانست حق خود را در موضوع هسته‌ای به دست آورد. شیخ نعیم قاسم در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران در دانشگاه تهران، افزود: ایران یک قدرت تاثیر گذار در منطقه است و جزو کشورهایی است که علیه مرتجعین منطقه مبارزه می‌کند. وی با بیان این که 9 سال پیش در چنین روزی و در سال 2006 میلادی، رژیم اسراییل به لبنان حمله کرد تا از حرکت این کشور جلوگیری کند، ادامه داد: این رژیم در پایان جنگ 33 روزه سرخورده از جنگ بیرون آمد و مقاومت لبنان سرافزار از جنگ خارج شد. معاون دبیرکل حزب‌ا... لبنان با طرح این سوال که چرا حزب‌ا... پیروز شد و این پیروزی باید برنامه‌ای برای همه باشد، افزود: این امر در پایبندی حزب‌ا... به اسلام ناب محمدی(ص) است و این که اسلام را نور چشم خود قرار داده است.
 
مهلت 2هفته‌ای به سایت‌های بی‌مجوز 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از سوی دیوان عدالت دو هفته‌ به سایت‎های فاقد مجوز فرصت داده شده که مجوز دریافت کنند و اگر خلاف آن اتفاق بیفتد، فیلتر خواهند شد. سید رمضان شجاعی کیاسری افزود: صدا و سیما در مقابل توافقنامه و 1+5 موضع‎گیری دارد ولی وظیفه صدا وسیما این است منصفانه اطلاع‌رسانی کند البته توافقنامه هم مخالف و هم موافق دارد اما صداو‌سیما باید بی‌طرف باشد. وی اظهار کرد: از 4 وزیر ارشاد، صنعت، علوم و آموزش و پرورش که بیشترین سر و کار را با بحث کاغذ دارند دعوت شده تا به مازندران سفر کنند و تاکنون تصمیم بر آن شده که کاغذ را از داخل کشور خریداری کنند و صنایع چوب و کاغذ که در حال ورشکستگی هستند نجات داده شود.
 

نظر شما