به گزارش دفاعپرس از کرمانشاه، «سید ابوالفضل محمدی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه امروز در جمع تیمهای شرکتکننده در ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج اظهار داشت: از عوامل اجرایی این برنامه و مسئول محترم فضای مجازی استان قدردانی میکنم که این مجموعه ارزشمند را گرد هم آوردند و باعث شدند جوانهای بااستعداد ما طی سه روز در یک مسیر مشخص با یکدیگر رقابت کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه افزود: دیروز توفیق داشتم با بسیاری از گروهها صحبت کنم؛ برداشت من از این دیدارها این بود که ما در اینجا مجموعهای از استعداد، هنر و دانش داریم که اگر بهدرستی پرورش پیدا کنند و هدفمند شوند، میتوانند در آیندهای نزدیک دستاوردهای شگرفی برای همه به ارمغان آورند.
وی خاطرنشان کرد: بحثهایی که اینجا مطرح شد درباره بازیهای رایانهای، اپلیکیشنهای موبایل و تولید محتوای دیجیتال بسیار ارزشمند است، مشروط بر اینکه این فعالیتها هدفمند باشند؛ به دوستان عرض کردم که بهتر است به سمت بازیهای جدی برویم، بازیهایی که اهداف مشخصی را دنبال کنند؛ تولید بازیهایی که تنها جذابیتهای اولیه دارند، ممکن است در بلندمدت نتیجهای برای ما نداشته باشد؛ یکی از کلیدواژههای اصلی، حرکت به سمت بازیهای جدی است؛ بازیهایی که بتوانند برای حل چالشهای واقعی مورد استفاده قرار گیرند.
محمدی گفت: اگر دوستان بخواهند در این حوزه کار کنند، لازم است پس از پایان این رقابتها، در فضایی آرام درباره چالشهای مهم شهر، استان، کشور و حتی سطح بینالمللی فکر کنند؛ باید مهمترین نیازهای مردم را شناسایی کنیم و تلاش کنیم کارهایمان را حول این محورها سازماندهی کنیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: تولیدکنندگان محتوا، طراحان اپلیکیشن یا بازیسازان باید بررسی کنند که چگونه میتوانند در این مسیر به جامعه خود کمک کنند.
وی افزود: یکی از موضوعات اصلی، اقتصاد است؛ تولیدکنندگان محتوا، طراحان اپلیکیشن یا بازیسازان باید بررسی کنند که چگونه میتوانند در این مسیر به جامعه خود کمک کنند؛ آیا نوجوانان ما با مفاهیم اولیه اقتصاد دیجیتال، شهر هوشمند یا اینترنت اشیا آشنا هستند؟ اگر بتوانیم در این حوزهها محتوا تولید کنیم، این اقدام میتواند ارزشآفرین باشد.
محمدی همچنین بر لزوم استفاده از ابزارهای روز دنیا تأکید کرد و افزود: دوستانی که تیم تشکیل دادهاند، باید ابزارهای مناسب را پیدا کنند؛ یادگیری مستمر و آموزش مادامالعمر نیز از ضروریات است؛ بدون استاد نمیتوان به جایی رسید؛ استادان تجربهها و دانش بیشتری دارند و همه ما به استفاده از راهنمایی آنها نیازمندیم.
وی خاطرنشان کرد: همه این فعالیتها باید به خلق ارزش منجر شوند؛ این ارزش ممکن است برای برخی ثروت، برای دیگران تفکر یا حتی برند شدن باشد؛ روز گذشته یکی از گروهها پرسید که آیا میتوانیم محتوای خود را به زبانهای دیگر تولید کنیم؟ پاسخ دادم بله، این امر حتی میتواند باعث انتقال فرهنگ منطقه ما، مثل اورامانات، به سایر نقاط جهان شود.
محمدی تصریح کرد: ما در استان کرمانشاه منابع و فرصتهای زیادی داریم که باید بهدرستی از آنها استفاده کنیم؛ بهترین اکوسیستمها آنهایی هستند که وابستگی خود را به دیگران کاهش میدهند؛ دولت نیز وظایفی دارد؛ مثل ایجاد زیرساختها و فراهم کردن فرصتهایی نظیر پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد و تسهیلات تحصیلی رایگان.
وی افزود: اگر تیمی بخواهد فعالیت خود را توسعه دهد، میتواند با تشکیل شرکتهای دانشبنیان از حمایتهای دولتی بهرهمند شود؛ همچنین تسهیلاتی مانند وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای این افراد در نظر گرفته شده است که میتواند برای خرید تجهیزات اولیه مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه تأکید کرد: بازار هدف ما نباید محدود به استان باشد؛ باید به بازارهای ملی و بینالمللی فکر کنیم؛ تحقیق درباره نیازهای مخاطبان جهانی و تولید محتوا به زبانهای مختلف میتواند به توسعه فعالیتها کمک کند.
وی به مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: برای دسترسی به ابزارهایی که بهدلیل تحریمها محدود شدهاند، میتوان از بسترهایی مانند «۴۰۳ آنلاین» استفاده کرد؛ این ابزار امکان دسترسی به سایتهای تحریمشده را فراهم میکند.
محمدی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه، زیرساختهای مناسبی از جمله فیبر نوری ایجاد شده است؛ این امکانات سرعتهای بالایی را در اختیار فعالان حوزه بازیسازی و تولید محتوا قرار میدهند؛ علاوه بر این، در شهرستانها نیز تلاشهایی برای ایجاد مراکز مرتبط با بازیسازی و تولید محتوا انجام شده است.
وی در پایان با آرزوی موفقیت و پیشرفت برای همه شرکتکنندگان، افزود: اگر تیمها یا افراد سوال یا درخواست خاصی دارند، میتوانند از طریق سامانههای مربوطه یا مراجعه حضوری به مراکز مرتبط، آن را پیگیری کنند.
انتهای پیام/
∎