به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدین رفیعزاده شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات سازمان اداری و استخدامی در راستای تسهیل ارائه خدمات به مردم اظهار کرد: قرار بر این شد که مسائل و مشکلات اداری استان از نظر ساختاری و نیروی انسانی توسط سازمان مدیریت و برنامهریزی استان جمعآوری شود و با تعامل سازمان اداری و استخدامی کشور با ستاد این وزارتخانهها در راستای حل این مشکلات اقدام شود؛ در این زمینه بازنگری ساختار و ارائه مجوز در صورت لزوم انجام خواهد شد.
وی افزود: هدف ما برطرف کردن مسائل و مشکلات دستگاههای اجرایی به صورت عملیاتی در استانها و شهرستانها است و در این راستا دستگاههایی که به طور مستقیم به ارائه خدمت به مردم میپردازند در اولویت قرار دارند تا این روند بهبود داشته باشد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به افتتاح مجتمع اداری در شهرستان جرقویه عنوان کرد: مجتمعهای اداری با هدف قرار گرفتن همه ادارات یک شهرستان در یک نقطه ایجاد شده تا مردم در یک مکان خدمات مورد نیاز را از دستگاههای اجرایی دریافت کنند.
وی در ارتباط با تناسب جمعیت اصفهان با تعداد کارمندان در این استان بیان کرد: آمارهایی که در زمینه نسبت تعداد کارمندان به جمعیت بیان شده دقت کافی را ندارند و باید به صورت دقیق بررسی شود؛ قرار شد که مدیریت استان این امر را پیگیری کرده و نتیجه را سازمان اداری و استخدامی اعلام کند.
رفیعزاده افزود: تعداد کل نیروهای دولتی مشخص است اما در حوزه نیروهای شرکتی و قراردادی مشکلاتی وجود دارد؛ سامانههایی برای برطرف کردن این ایرادات در حال تکمیل است اما اطلاعات آنچه که در شهرستانها، استانها و بخشها وجود دارد در اختیار سازمان مدیریت استان قرار گرفته و به سازمان اداری و استخدامی کشور منتقل میشود.
وی با بیان اینکه دوازدهمین دوره آزمون استخدامی در روز جمعه ۲۳ آذرماه برگزار میشود، گفت: در این آزمون حدود شش هزار و ۵۰۰ مجوز به دستگاههای اجرایی داده شده و نزدیک به ۱۰۸ هزار نفر در آن ثبتنام کردهاند؛ ۱۷ دستگاه اجرایی سهمیه استخدام گرفته و نتایج آزمون در حدود چهار تا پنج هفته بعد از برگزاری آن اعلام میشود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: در استان اصفهان نیز دستگاههای مختلف سهمیه استخدام دریافت کرده و از طریق این آزمون فرآیند گزینش افراد انجام میشود.
وی با اشاره به ایجاد سامانه فوریتهای اداری توسط این سازمان تصریح کرد: با توجه به شعار دولت و خدمترسانی در محیطهای عملیاتی و اجرایی در شهرستانها و استانها، در حال ایجاد سامانه فوریتهای اداری هستیم تا از طریق این کانال ارتباطی بر اساس نظر مردم و نحوه خدمتی که دریافت میکنند، بتوانیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم.
رفیعزاده افزود: این امر به منظور داشتن کنش سریع و فوری انجام شده تا در نقاط عملیاتی که برای ارائه خدمت به مردم مشکلاتی وجود دارد، رفع مسئله شود؛ طراحی چهارچوب این سامانه انجام شده و اطلاعات جزئی این سامانه در آینده اعلام خواهد شد.