به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، قرار است باتری های lithium-iron phosphate که به LFP مشهور هستند از اواخر سال 2026 در این کارخانه تولید شوند. از نظر تئوری ظرفیت باتری سازی این مجموعه 50 گیگاوات ساعت و میزان کافی برای 700 هزار خودرو در روز خواهد بود اما طبق گفته استلانتیس و CATL ظرفیت عملی تولید بسته به میزان فروش خودرو های برقی خواهد داشت.
البته باید گفت که 6 سال پیش شرکت CATL چین یک کارخانه دیگر در آلمان با سرمایهگذاری 1.8 میلیارد یورو راه اندازی کرد و اکنون هم یک کارخانه در کشور مجارستان با سرمایه 7.3 میلیارد یورو در حال تاسیس است.
در سال 2020 دولت اسپانیا به صنایع خود 5 میلیارد یورو کمک پیشنهاد کرد تا صنعت باتری سازی و استفاده از خودرو های برقی را تسریع کند که 300 میلیون یورو از آن مبلغ به شرکت استلانتیس پرداخت شد.
کشور های اروپایی مدت ها تلاش کردند تا بازار باتری را از سلطه چین خارج کنند اما گویا صنایع نظر دیگری داشته و ترجیح میدهند برای بقا و تولید با کمپانی های چینی همکاری کنند.
استلانتیس برای ساخت باتری دست به دامان CATL چین میشود
عصر خودرو- کمپانی استلانتیس با کمک شرکت باتری ساز چینی یعنی CATL بزرگترین کارخانه تولید باتری خودرو های برقی را در اسپانیا تاسیس میکنند. این کارخانه با سرمایه ۴.۱ میلیارد یورو معادل حدودا ۴.۳۳ میلیارد دلار در کنار کارخانه تولید خودرو استلانتیس واقع در شمال شرق اسپانیا ساخته خواهد شد.
صاحبخبر -