شناسهٔ خبر: 70222395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عقب‌ماندگی‌های کشور، ناشی از کمبود مهارت در سطوح علمی است

رئیس دانشگاه ملی مهارت کشور گفت: بخشی از عقب‌ماندگی‌های کشور، ناشی از کمبود مهارت لازم در سطوح علمی جامعه است و در حال حاضر نیز اصلی‌ترین مؤسسه‌ای که سکان این آموزش‌های رسمی مهارت را بر دوش گرفته، دانشگاه ملی مهارت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، غلامرضا زمانی امروز در سومین نشست سراسری کانون بسیج اساتید دانشگاه ملی مهارت در مشهد گفت: باتوجه به اینکه  گسترش روحیه جهاد علمی، گسترش فرهنگ شهادت و ایثار، گسترش فرهنگ عبور از خود و به‌ دیگران‌ پرداختن  از  وظایف مهم بسیج است، بنابراین باید کاری را انجام دهیم که بر زمین مانده تا بتوانیم ارتباط مناسبی با دانشجویان بر حسب وظایف بسیج برقرار کنیم.

وی افزود: بسیج اساتید برای بلندکردن بار‌هایی که روی زمین مانده و پیمودن مسیر‌هایی که بعضا نتوانسته یا ناقص پیموده، مشغول فعالیت در بدنه دانشگاه است، با توجه به اینکه جنس دانشگاه مهارت، با سایر مؤسسات آموزش عالی متفاوت است

زمانی با اعلام اینکه  باید اساتید بسیجی به احراز هویت این دانشگاه بیش از پیش کمک کنند خاطرنشان کرد: اساتید بسیجی باید خلق ذهنی جدیدی در وهله اول در مسئولین این کشور و بعد در میان افراد جامعه ایجاد کنند؛ چراکه هنوز دانشگاه ملی مهارت را بخش زیادی از بدنه اجتماع نمی‌شناسند و با وظایف آن آشنا نیستند درهمین راستا دانشگا‌ه‌های مهارت در توسعه کشور می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. 

رئیس دانشگاه ملی مهارت کشور اضافه کرد:یکی از ویژگی‌های بسیج که در دوران جنگ تحمیلی نیز پررنگ بود، مقاومت است، مقاومت و معرفی دانشگاه ملی مهارت به بدنه جامعه نیز در راستای این ویژگی است که باید به آن پرداخته شود.

زمانی تصریح کرد: پی‌بردن به اهمیت آموزش‌های مهارتی در دانشگاه و سطوح علمی مانند هرم وارونه‌ای است که بخش اصلی آن روی زمین نیست و این سبب می‌شود کشور دچار عقب‌ماندگی‌هایی شود و این روند ادامه پیدا کند؛ این عقب‌ماندگی‌ها، ناشی از کمبود مهارت لازم در سطوح علمی جامعه است. در حال حاضر نیز اصلی‌ترین مؤسسه‌ای که سکان این آموزش‌های رسمی مهارت را بر دوش گرفته، دانشگاه ملی مهارت است.

برنامه‌های مشترکی با معاونت علمی برای رشد علمی کشور داریم

جلیلی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه ملی مهارت نیز اظهارداشت: هدف ما از برگزاری این اجلاسیه انسجام بخشی به فعالیت‌ها و امیدآفرینی به تحقق دانشگاه ملی مهارت است، دانشگاه نسل چهارم که استعداد و توانمندی‌های بالایی دارد، به همین خاطر ما کارگروه‌های مطالعاتی‌مان را با محتوای مهارتی و مسئله محور تشکیل داده‌ایم.

 

 

 

وی افزود: تاکنون حدود چهل کارگروه مطالعاتی متناسب با تخصص تشکیل داده‌ایم و برخی از آن‌ها فعال هستند و تلاش داریم کارآمدی نظام آموزشی و مهارتی را بهبود ببخشیم ضمن اینکه برنامه‌های خوبی را در همکاری با معاونت علمی در راستای گام دوم انقلاب و رشد علمی کشور، برگزار خواهیم کرد.

جلیل با بیان اینکه هدف ما تولید علم نافع و تربیت عاقلانه است تا به عنوان مرجعیت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عمل کنیم گفت: باید برای اساتید، جشنواره‌هایی هم همانند جشنواره ذوالفقار و المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج برگزار کنیم تا ارتباط اساتید با دانشگاه بهبود یابد.

 

 

 

انتهای پیام/282