شناسهٔ خبر: 70215120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

مشکلات اقتصادی و نبود بیمه از چالش‌های اصلی رسانه‌های آذربایجان غربی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی چالش‌های اساسی رسانه‌های استان را ضعف مالی، مشکلات اقتصادی، بیمه و کمبود آگهی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علیرضا نوروزی امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم آذر_ در نشست مطبوعاتی وفاق رسانه‌ها برای توسعه استان که با حضور استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی با ۲۶۵ عنوان رسانه شامل ۱۲۱ نشریه چاپی، ۱۱۲ نشریه برخط، ۱۱ نشریه غیر برخط، و ۳۳ دفتر نمایندگی خبرگزاری‌ها، از جایگاه ویژه‌ای در حوزه رسانه‌ای کشور برخوردار است.

وی با بیان اینکه این آمار طی سال‌های اخیر ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های آتی این حوزه می‌توان به افتتاح واحد صلح‌یاری ویژه، برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره دریاچه ارومیه و رسانه و انتخابات، المپیاد ورزشی، و نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: کلاس‌های آموزش خبرنگاری و حضور فعال خبرنگاران استان در رویدادهای بین‌المللی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با وجود پیشرفت‌ها، رسانه‌های استان با چالش‌هایی نظیر ضعف مالی، کمبود آگهی، تمکین نکردن بعضی ادارات به قوانین تبلیغاتی، محدودیت یارانه‌های دولتی و نبود پوشش بیمه خبرنگاران روبه‌رو هستند.

نوروزی تصریح کرد: کمبود اعتبارات برای حمایت از مطبوعات و ساماندهی رسانه‌های فاقد مجوز از مشکلات اساسی این بخش است.

وی بر لزوم تخصیص اعتبارات جداگانه برای برگزاری جشنواره‌ها، بهره‌گیری از کارشناسان مجرب برای بررسی فنی نشریات، و ساماندهی رسانه‌های مجوزدار تأکید کرد.

نوروزی با تأکید بر اصل ۲۴ قانون مطبوعات، نظارت و مدیریت دقیق بر فعالیت نشریات و رسانه‌ها را از وظایف اصلی اداره ارشاد دانست و ابراز امیدواری کرد که این نشست گامی مؤثر در مسیر توسعه رسانه‌ای استان باشد.

آذربایجان‌غربی سرزمین وفاق و استان هم‌دلی است

یوسف پیربوداقی، رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با تاکید بر نقش محوری رسانه‌ها در توسعه اقتصادی استان اظهار کرد: آذربایجان‌غربی سرزمین وفاق و استان هم‌دلی است.

وی افزود: رسانه‌ها در انتخابات گذشته با وجود تمام سختی‌ها، کاری ماندگار در حوزه سیاسی انجام دادند، اما اکنون زمان آن رسیده است که تمرکز خود را از سیاست به سمت اقتصاد معطوف کنند.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی با اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان‌غربی در کشور گفت: این استان دارای ظرفیت‌های منحصربه‌فردی است که تاکنون به درستی شکوفا نشده‌اند و بدون همراهی رسانه‌ها امکان بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها وجود نخواهد داشت.

پیربوداقی ادامه داد: رسانه‌ها باید اجازه دهند که توپ سیاست در میدان سیاسیون باقی بماند و به‌جای تمرکز بر مسائل سیاسی، در مسیر شکوفایی اقتصادی گام بردارند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به شرایط جدید مدیریتی استان افزود: استاندار کنونی با رزومه قوی خود فرصت مناسبی برای پیشرفت آذربایجان غربی فراهم کرده است و نگاه ما به مسائل استان باید اقتصادمحور و اجرایی باشد و رسانه‌ها باید با ورود به این حوزه، نقشی مؤثر در توسعه اقتصادی ایفا کنند.

پیرب وداقی تصریح کرد: در گذشته بیشتر به حوزه سیاست پرداخته‌ایم، اما اکنون باید نگاه خود را به سمت اقتصاد معطوف کنیم و رسانه‌ها با تغییر رویکرد می‌توانند گامی بزرگ در راستای تحول اقتصادی استان بردارند و زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های نهفته آذربایجان‌غربی شوند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در توسعه استان، خواستار هم‌افزایی و همکاری بیشتر میان اصحاب رسانه و مدیران اجرایی برای پیشبرد اهداف اقتصادی شد.

به گزارش ایمنا، نشست «وفاق رسانه‌ها» با حضور رضا رحمانی، استاندار آذربایجان غربی، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و جمعی از اصحاب رسانه در ارومیه برگزار شد، در این نشست به بررسی وضعیت رسانه‌ها و نشریات استان، چالش‌های موجود و راهکارهای پیش‌رو برای توسعه این بخش پرداخته شد.