شناسهٔ خبر: 70203269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

موج نگرانی در مجموعه هما در مورد انتخاب مدیرعامل جدید ایران ایر+ توضیح تین نیوز

صاحب‌خبر -

با مطرح شدن گزینه احتمالی جدید هما ، موج نگرانی بازهم مجموعه هما را در بر گرفته چرا که گزینه مذکور با داشتن سابقه نه چندان قابل توجه قبلی و مدیریت های کوتاه مدت در مجموعه های مختلف به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای هدایت هما نخواهند بود.

موج نگرانی در مجموعه هما در مورد انتخاب مدیرعامل جدید ایران ایر+ توضیح تین نیوز
تین نیوز |

جمعی از متخصصان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» عنوان کردند: در چند وقت اخیر که زمزمه جابجایی مدیر فعلی هما قوت گرفته، همه نگاه کارکنان هما به گزینه وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت هما دوخته شد، ولی در چند روز گذشته با مطرح شدن گزینه احتمالی جدید هما، موج نگرانی باز هم مجموعه هما را در بر گرفته است.

به گزارش تین نیوز، متخصصان شرکت ایران ایر در شبکه های اجتماعی تاکید کردند: شرکت با سابقه هما که بیش از ۶۰ سال قدمت دارد و روزگاری نه چندان دور شرق و غرب دنیا را درمی نوردید، حال و روز خوشی ندارد.

آنان افزودند: تا همین چند روز پیش، پروازهای هما به اروپا سهم بسیار مهمی در انتقال هموطنان ایرانی به قاره سبز را بر عهده داشت  ولی به ناگاه با تصمیم  اتحادیه اروپا و انگلیس به بهانه های واهی، این شرکت تحریم  و باعث توقف خدمات رسانی شد.

این متخصصان هما عنوان کردند: این در حالیست که با  تلاش همه متخصصان دلسوز هما برای بالا نگه داشتن سطح ایمنی، و با وجود ممیزی های  تصادفی(random audits) و بسیار سختگیرانه در ایستگاه های اروپایی، هما توانست با سربلندی  تمام و در بالاترین سطح استاندارد  و ایمنی پروازها را به انجام برساند.

به گفته آنان، هرچند که در خصومت ورزی دول اروپایی هیچ گونه شک و تردیدی نیست، اما آنچه با کمال تاسف می توان از آن تنها به بی تدبیری و بی ملاحظه گی  یاد کرد، انتخاب مدیران کاملا غیر هم سنخ از ارگان های نظامی، برای یک مجموعه تخصصی و تماما غیر نظامی است.

این متخصصان هما خاطرنشان کردند: در جابجایی های اخیر هما از مدیرانی استفاده شده که با نهایت احترام به همه آنها که سالیان بسیار، جان برکف در عرصه های دفاع از میهن اسلامی و خصوصا در جنگ تحمیلی و جبهه مقاومت حضور داشته اند، ولی انتخاب و انتقال این عزیزان  به مجموعه ای چون هما که فعالیت های آن کاملا غیرنظامی و تجاری است، نه تنها بهانه دادن به دست دشمن برای تحریم ناجوانمردانه این شرکت هواپیمایی است، بلکه با عدم اشراف مدیران یاد شده به مختصات ایران ایر تنها باعث سردرگمی بیشتر آنها در مجموعه عریض و طویل هما می شود که پس از چندی با به جای گذاشتن خسارت زیاد و کارنامه ای ضعیف هما را به مقصد دیگر مناصب ترک می کنند که علاوه بر خدشه دار کردن شان و منزلت این عزیزان، ضرر و زیان آن تنها  متوجه هما شده و بعضا جبران آن را غیر ممکن می سازد.

آنان با بیان این که جابجایی های زود هنگام این دست مدیران که بعضا به دو سال هم نمی رسد، خود گواهی بر صحت این موضوع است، افزودند: در چند وقت اخیر که زمزمه جابجایی مدیر فعلی هما قوت گرفته است، همه نگاه کارکنان هما به گزینه وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت هما دوخته شد، ولی در چند روز گذشته با مطرح شدن گزینه احتمالی جدید هما، موج نگرانی باز هم مجموعه هما را در  بر گرفته است.

متخصصان شرکت ایران ایر تاکید کردند: گزینه مذکور فارغ از اینکه علیرغم بازنشستگی چگونه به عنوان گزینه مدیریت انتخاب شده اند،  با داشتن سابقه نه چندان قابل توجه  قبلی و مدیریت های کوتاه مدت در مجموعه های مختلف به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای هدایت هما نخواهند بود و‌ باز هم تکرار دور باطل انتخاب این گونه مدیران بهانه دادن مجدد به دشمنان نظام برای تحریم های سنگین تر هما  است.

به گفته آنان، مدیر جدید هما تنها باید مدیری آشنا و دارای شناخت از تمامی زوایای پیچیده این شرکت و دارای برنامه و تیم متخصص دارای حس علقه و تعصب به هما باشد تا برای برون رفت از بحران فعلی راهکاری عملی ارائه و با امید بخشی در مجموعه شرکت آن را اجرا نمایند.

این متخصصان شرکت ایران ایر، خاطرنشان کردند: امید آن می رود که سرکار خانم دکتر صادق مالواجرد با دقت در این انتصاب حساس کور سوی باقیمانده برای نجات ایران ایر را به یاس و ناامیدی کامل تبدیل نسازند و با بهترین انتخاب ممکن اوضاع نابه سامان این شرکت را بهبود بخشند.

 

توضیح تین نیوز: متاسفانه در مطلب بالا مواردی نوشته شده بود که طی بررسی و اطلاع فعالان حوزه هوانوردی صحت نداشته است، و بدینوسیله عذر خواهی می شود. از جمله اینکه:

1- جناب خانلری خلبان هلی کوپتر می باشد و سابقه چندانی در خلبانی هواپیمایی مسافری و سیویل نداشته است. در حالی که مطلعین اطلاع دادند سوابق پروازی هواپیمایی وی بیش از 11000 ساعت بوده، در حالی که سوابق پروازی وی با هلی کوپتر و یا پروازهای غیرمسافری کمتر از 1500 ساعت است!

همچنین توضیح داده شده که ایشان بازنشسته نبوده و همچنان در دستگاه مربوط فال می باشد!

ضمن اینکه هنوز هیچگونه حکمی برای آقای خانلری از سوی خانم صادق صادر نشده است و اینکه در مطلب فوق اشاره به انتخاب نامبرده شده، صحت ندارد.

متاسفانه برخی افراد بدون اطلاع دقیق از سوابق افراد و بویژه فعالان حوزه تخصصی، اقدام به انتشار دیدگاه ها و نظرات خود در شبکه های اجتماعی تخصصی می نمایند که تین نیوز بعنوان یک رسانه تخصصی و فارغ از صحت یا عدم صحت نظر افراد و صرفا بعنوان نظر متخصص، اقدام به بازنشر مطالب آنها در راستای شفافیت، تعاطی افکار، تحلیل بهتر موضوعات و نیز تنویر افکار عمومی و تصمی گیری مناسب در موضوعات حوزه تخصصی می نماید که متاسفانه باعث مشکلاتی برای افراد می شود.

اخلاق حکم می کند نویسندگان مطالب به شان و رفتار حرفه ای تخصصی خود توجه و از نوشتن مطالب بدون اطلاع دقیق در مورد افراد پرهیز نمایند. بدیهی است اظهار نظر افراد در زمینه موضوعات و مطالب تخصصی و اجتماعی و ... از نظر تین نیوز بلامانع بوده و ما همچنان خود را مقید بازتاب نقطه نظرات فعالان حوزه تخصصی دانسته و همچنین معتقد به روشنگری در این زمینه هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید