شناسهٔ خبر: 70184616 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

توسعه بازی Beyond Good & Evil 2 قربانی اختلاف نظر اعضای ارشد آن شده است

صاحب‌خبر -

میشل آنسل، خالق بازی‌ Beyond Good & Evil 2 در یک مصاحبه جدید با سایت Superpouvoir درباره مشکلات توسعه این بازی صحبت کرد.

او اظهار کرده است که این پروژه به دلیل مشکلات داخلی در مدیریت دچار اختلال شد. دنباله این بازی ابتدا در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و پس از رونمایی مجدد در سال ۲۰۱۷، هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار آن اعلام نشده است. آنسل در سال ۲۰۲۰ از یوبی‌سافت جدا شد و به گفته خودش، قصد داشت به طور کامل از صنعت بازی‌های ویدیویی خارج شده و به دنیای حیات وحش وارد شود.

اما در این مصاحبه، آنسل توضیح داده است که یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکلات پروژه Beyond Good & Evil 2 اختلافات شدید بین مدیران مختلف بوده است. او به صراحت بیان کرد که در برخی از پروژه‌ها، تیم‌ها با شور و اشتیاق وارد کار می‌شوند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌دانند که مسیر پیش رو چقدر دشوار و پیچیده خواهد بود. وی ادامه داد:

شور و اشتیاق می‌تواند انرژی بسیار بالایی ایجاد کند، اما در عین حال باعث بروز مشکلاتی بین افرادی که علاقه‌مند به پروژه هستند، می‌شود.

آنسل به مشکلات خاص این پروژه اشاره کرد و افزود:

در پروژه Beyond Good & Evil 2 مشکلات زیادی بین مدیران وجود داشت. کارگردان هنری می‌خواست همه چیز را دوباره طراحی کند، کارگردان بازی قصد داشت یک بازی سیاهچال تولید شده به طور تصادفی بسازد و من در حالی که روی یک عنوان ماجراجویی فضایی تمرکز کرده بودم، نمی‌توانستم با آن‌ها به توافق برسم.

او توضیح داد که در چنین شرایطی، تیم‌ها از هم گسیخته شده و هیچ‌کس نمی‌دانست که مسئولیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به عهده چه کسی است.

این مسائل به قدری بحرانی شدند که ایو گیلموت، مدیرعامل یوبی‌سافت، مجبور شد شخصا به استودیوی مونپلیه رفته تا وضعیت پروژه را به مسیر درست بازگرداند. با این حال، ادامه اختلافات باعث شد که تغییرات واقعی ایجاد نشود و پروژه همچنان در همان وضعیت نامشخص باقی بماند. آنسل همچنین به گزارش‌هایی که او را به عنوان یکی از دلایل اصلی مشکلات این پروژه معرفی می‌کردند، واکنش نشان داد و اظهار کرد که اگرچه ناراحت شد، اما در عین حال مسئولیت بخشی از مشکلات را پذیرفت.

این مشکلات مدیریتی نه تنها روند توسعه را مختل کرد، بلکه تاثیرات منفی زیادی بر روی تیم‌ها و کارکنان داشت. آنسل در پایان افزود که در نهایت، پروژه به تعادلی رسید و مدیران جدید توانستند پروژه را به جلو پیش ببرند. او همچنین اظهار کرد که مسئولیت خود را در دفاع نکردن به اندازه کافی از پروژه و عدم مدیریت بهینه این مسائل می‌پذیرد.

حالا با وجود این مشکلات، یوبی‌سافت همچنان تاکید می‌کند که Beyond Good & Evil 2 در حال توسعه است و اعلام کرد که نسخه ریمستر بیستمین سالگرد نسخه اول بازی به تازگی منتشر شده است که شامل ماموریتی جدید است و پیوند‌های روایی آن با دنباله بازی را بیشتر نشان می‌دهد.