شناسهٔ خبر: 70182430 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی مدارس: بیش از هزار مدرسه سنگی ناایمن ساماندهی می‌شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از هزار مدرسه سنگی ناایمن با ظرفیت حدود ۴ هزار کلاس درس با همت و همراهی ۱۰۰ درصدی مردم ساماندهی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به نقل از وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا خان محمدی در نشست بررسی عملکرد مدیران و معاونان با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور به موضوع فضاهای آموزشی، اظهار کرد: این یک فرصت طلایی و ارزشمند است که در میان انبوه رخدادها و مسائل بین المللی و جامعه، نهضت مدرسه سازی توسط شخص اول اجرایی کشور در اولویت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این فرصت طلایی مبنی بر اینکه عدالت آموزشی و مرتفع کردن مشکلات مدارس نا ایمن و مناطق محروم دغدغه ارزشمند رئیس جمهور است، باید قدر بدانیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر هم افزایی تمامی ارکان سازمان در حل مسائل و پیشبرد اهداف، عنوان کرد: ایده رئیس جمهور در خصوص توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی کشور با رویکرد مشارکت مردم محور، به سرعت تبدیل به یک نهضت ملی شده است.

خان محمدی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم از این فرصت ایجاد شده به خوبی بهره ببریم تا با همیاری و همراهی مردم این کار مهم به خوبی به سرانجام برسد و بخشی از نیاز فضاهای آموزشی کشور به خصوص در مناطق محروم مرتفع شود.

وی ادامه داد: براساس تاکید رئیس جمهور نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور با رویکرد مشارکت مردم محور در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار گرفت که با برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم در مرحله نخست تمامی مدارس سنگی نا ایمن سراسر کشور ساماندهی شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزیابی، نظارت و سیاستگذاری؛ نقش اساسی ما در این راه است، اذعان کرد: در سیر ساماندهی مدارس سنگی قصد نداریم به دولت فشار بیاوریم بلکه به حمایت‌های معنوی شخص رئیس جمهور و ارکان مرتبط دولت چهاردهم دلگرم هستیم و باید این فرایندها را با دقت، کار کارشناسی، تیزبینانه و تلاشی مضاعف پیگیری و راهبری کنیم.

خان محمدی با اشاره به اینکه کیفی سازی و چابک سازی نیروی انسانی اصل اساسی در مجموعه نوسازی مدارس است، بیان کرد: اتفاقات خوبی درخصوص نیروی انسانی انجام شده و درحال انجام است که نیازمند تبیین در میان همکاران است.