به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابطعمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد، محمد رستگاری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در رابطه با تعریف و اجرای پروژهها، نگاه رسمی این است که حجم پروژههای قابل تعریف متناسب با اعتبارات تخصیص یافته در نظر گرفته شود که با این روش قاعدتاً در مدت زمان کوتاه و مشخص تعداد بسیار محدودی از پروژه ها قابل انجام بوده و قطعاً حجم کار به شدت محدود خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای، افزود: مدل دیگر این است که با توجه به نیازهای مردم، جامعه و مشکلاتی که وجود دارد، پروژههایی را با استفاده از حداکثر ظرفیت اعتباری از محل منابع ملی، استانی و یا معدنی و سایر منابع ممکن، تعریف کرده و به تدریج آنها را متناسب با اعتبار تخصیصی تکمیل کنیم.
رستگاری ادامه داد: در این مدل ممکن است به جهت تأخیر در تخصیصها یا محدودیتهای این موضوع، بهرهبرداری از پروژهها با تأخیر مواجه شود؛ اما اقدامات گستردهتر و حجم بیشتری از پروژههای مورد نیاز شبکه جادهای انجام خواهد شد که با اکتفا به اعتبارات محدود تخصیص یافته، محقق نمیشد.
وی گفت: اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان طی چند سال اخیر روش دوم را در دستور کار قرار داده و با استفاده از حداکثر ظرفیتهای اعتباری حجم زیادی از پروژههایی که در ایمنسازی و بهبود کیفیت خدمتدهی در شبکه جادهای مؤثر بوده است را تعریف نموده است. در حال حاضر بخش زیادی از این پروژه ها به بهرهبرداری رسیده و مابقی نیز در حال پیگیری برای تکمیل است به گونهای که هماکنون حجم ریالی قراردادهای فعال در حوزه راهداری استان بالغبر ۴ هزار میلیارد تومان است.
این مسئول تأکید کرد: نارضایتیهایی که بعضاً از طولانی شدن روند اجرایی برخی پروژهها وجود دارد، به دلیل محدودیت اعتبارات است. هر چند با کمی تأمل در بازه زمانی طولانیتر میتوانیم شاهد تغییرات و تحولات اساسی در حوزه راهداری و حملونقل جادهای باشیم که برای همه مردم ملموس خواهد بود؛ آنچنانکه طی یک سال گذشته شاهد تغییرات چشمگیری در کیفیت رویه آسفالتی شبکه جادهای هستیم و به یاری خداوند این تغییرات با حجم اقداماتی که در حال انجام است ادامه خواهد داشت.
رستگاری همچنین به کمبود نیروی انسانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه راهداری استان همیشه با معضل کمبود نیروی انسانی مواجه بوده است که امید است با همراهی مسئولین محلی در شهرستانها و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، این مشکل را که در راهداری زمستانه بسیار پررنگتر از همیشه است، با تأمین نیروی کارگر راهدار و رانندگان متخصص، کمرنگ کنیم.