این بخش از این کریدور شامل ۴۵ کیلومتر جاده ۶ خطه در جنوب قائمشهر است که ۱۵ کیلومتر آن در قائمشهر است. از جمله مزایای آزادراه قائمشهر- ساری می توان به کاهش ۵۰ درصدی زمان سفر در این مسیر پرترافیک و همچنین کاهش ۳۰ میلیون لیتری مصرف سوخت اشاره کرد.
وزیر راه و شهرسازی از آزادراه قائمشهر- ساری به عنوان بخشی از طرح کریدوری آزادراهی سراسری شرق به غرب کشور بازدید کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این بخش از این کریدور شامل ۴۵ کیلومتر جاده ۶ خطه در جنوب قائمشهر است که ۱۵ کیلومتر آن در قائمشهر است. از جمله مزایای آزادراه قائمشهر- ساری می توان به کاهش ۵۰ درصدی زمان سفر در این مسیر پرترافیک و همچنین کاهش ۳۰ میلیون لیتری مصرف سوخت اشاره کرد.
قرارگاه خاتم الانبیا زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همکار وزارت راه و شهرسازی در انجام این پروژه است که از سال ۱۳۹۷ این پروژه آغاز شده است. تامین منابع مالی این پروژه شامل سهم ۳۰ درصدی دولت، سهم ۲۵ درصدی پیمانکار و سهم ۳۵ درصدی بانک ملی است.
وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تامین منابع مالی این پروژه تاکید کرد و گفت: هزینه طرح ۲۶ همت برای چهار سال پیش بینی شده است. اما به دلیل وقفه ایجاد شده در تامین منابع حال این پروژه خوب نیست. اگرچه پیمانکار سهم خود را در این پروژه ارایه داده و با ۸۰ دستگاه ماشین آلات و ۲۰۰ نفر پرسنل خود فعالیتش را آغاز کرده اما هنوز سهم منابع دولتی و بانک ملی اجرایی نشده است.
وزیر راه و شهرسازی در جریان مشکلات محور تهران- سوادکوه قرار گرفت
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان مازندران از اتوبان ساری- قائمشهر، نقاط پرترافیک و نقاط حادثه خیز این اتوبان بازدید کرد.
بازدید از تقاطع الغدیر که محور اتصال شمال به شرق کشور است در این مسیر انجام شد که به گفته عمران عباسی کالی نماینده جویبار و سوادکوه طی ۱۵ سال گذشته مشکل آن برطرف نشده است.
وزیر راه و شهرسازی از تقاطع زیرآب در محور تهران-سوادکوه بعد از پل سفید نیز بازدید کرد که از پرتلفات ترین نقاط این محور مواصلاتی است.
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه پل سفید، در این محور، در جریان مطالعات این پروژه قرار گرفت. این جاده تنها جاده ترانزیتی به سمت مازندران است و تلاش های زیادی برای چهارخطه کردن این جاده انجام شده است.
محور هراز نیازمند ۴۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
وی گفت: سال گذشته در جریان سفر رییس جمهور فقید به این منطقه بودجه ۶۰۰ میلیاردی برای این منظور مصوب شد اما تخصیص نیافت.
گفتنی است در حاشیه این بازدیدها رئیس شورای شهر زیرآب از وزیر راه و شهرسازی خواسته تا در مورد تعریض محور تهران- سوادکوه، آسفالت آن و رفع نقاط حادثه خیز آن قولی بدهد تا او به مردم اعلام کند.
فرزانه صادق در پاسخ به او گفت: تا کاری انجام نشود حرفی نمی زنم. باید اول اقدام کنیم و بعد درباره اش صحبت کنیم.
بازدید وزیر راه و شهرسازی از پل شهرک سپاه در شیرگاه
فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۵ آذر در جریان سفر به استان مازندران از پل شهرک سپاه در سوادکوه شمالی شهر شیرگاه بازدید کرد.
به گفته یاسین محمدی فرماندار شیرگاه این پل یکی از پل های استراتژیک و پدافندی است و ۲۰ سال است که تعیین تکلیف نشده است. بنابراین با توجه به اهمیت این پل در مواقعی که پل اصلی شهر دچار ایراد و مشکل شد می تواند چاره ساز باشد. همچنین تکمیل این پل می تواند راه شیرگاه به سمت بابل را باز کند. از سوی دیگر بار ترافیکی که در داخل شهر وجود دارد نیز کم خواهد شد.
وی افزود: عرشه آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۴ سال است که کاری روی آن انجام نشده که بر اثر باران، عرشه استقامت خود را از دست داده است. بنابراین از خانم وزیر می خواهیم به این درخواست در صورت امکان پاسخ بدهد.