شناسهٔ خبر: 70083164 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مسئول نمایشگاه «چشم در چشم» مطرح کرد؛

موزه هنرهای معاصر سال‌ها است که متخصص به خود ندیده است/ بازدید بیش از ۴۵ هزار نفر از نمایشگاه «چشم در چشم»

نمایشگاه‌گردانِ نمایشگاه هنر مدرن و معاصر «چشم در چشم» معتقد است، موزه هنرهای معاصر مدت زمان زیادی است که کمتر مدیر و یا کارشناسان متخصص به خود دیده است و قطعا اگر یک رویداد هنری به بهترین شکل کارشناسی شود می‌تواند در زمینه‌های مختلف موفق و پربارعمل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمال عرب‌زاده نمایشگاه‌گردانِ نمایشگاه «چشم درچشم» با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: این نمایشگاه که از تاریخ ۱۵ مهرماه افتتاح شده است، توانسته از لحاظ اقتصادی برای موزه هنرهای معاصر به صرفه باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که قیمت ۲۵ هزارتومانی برای ورود و تخفیف‌های در نظرگرفته شده برای دانشجویان و دانش آموزان موثر بوده است؛ گفت: این موضوع با توجه به گرانی محصولات فرهنگی یکی از مکمل‌های موثر در جذب مخاطب عام است. اما به اعتقادمن اشتیاقی که جامعه تجسمی به برپایی این نمایشگاه نشان داد؛ باعث برانگیختن کنجکاوی مخاطب عام شد.

موزه هنرهای معاصر سال‌ها است که متخصص به خود ندیده است/ بازدید بیش از ۴۵ هزار نفر از نمایشگاه «چشم در چشم»

عرب‌زاده اظهار داشت: در واقع با حضور در این نمایشگاه متوجه شدند که با نمایشگاهِ با کیفیت و در عین حال یک فعالیت فرهنگی کم هزینه روبرو هستند و به نظرمن دلیل اصلی استقبال از نمایش، معرفی درست نمایشگاه، قیمت‌گذاری بلیت‌های نمایشگاه والبته آثاری که در موزه روی دیوار رفته است. 

این کارشناس هنرهای تجسمی در پاسخ به این سئوال که چرا موزه هنرهای معاصر از این ظرفیت بالقوه کمتر استفاده کرده است؛ گفت: به اعتقاد من موزه هنرهای معاصر مدت زمان زیادی است که مدیر و یا کارشناس متخصص در حوزه مدیریت و هدایت این مکان فرهنگی به خود ندیده است و گرفتار مدیریت های زودگذر دولتی بوده است. ناگفته نماند که مدیران قابلی هم در راس مدیریت حضور داشتند ولی قاعدتا اگر کاری کارشناسی شود نتیجه قابل تامل تری خواهد داشت.

موزه هنرهای معاصر سال‌ها است که متخصص به خود ندیده است/ بازدید بیش از ۴۵ هزار نفر از نمایشگاه «چشم در چشم»

وی یادآور شد: ضمن اینکه عوامل زمانی و اجتماعی مختلفی در دیده شدن نمایشگاه «چشم در چشم» دخیل بود. چراکه در دوره‌های زمانی مختلف موزه کار با کیفیت هم نمایش می‌داد اما مخاطب به سطح فرهنگی ‌که مصرف کننده این نمایشگاه باشد؛ نرسیده بود. ولی در حال حاضر شرایط فرق کرده است و گالری گردی از سطح جامعه متخصص تجسمی به مخاطب عام رسیده است که اتفاق بسیار نیکویی است.

عرب‌زاده خاطرنشان کرد: البته نا گفته نماند که شرایط برپایی نمایشگاه«چشم درچشم» یک مورد استثنایی بود و باید کمی متفاوت به آن نگاه کرد چون در زمان و مکان خاصی با وجود آثار با کیفیتی نمایش داده شد. همچنین جامعه به واسطه شبکه‌های اجتماعی آگاه تر از جامعه دهه۸۰ یا اوایل دهه ۹۰ است. از سوی دیگر موزه اساسا یک کالای فرهنگی ارزان است که در عین حال یک تفریح فرهنگی با کیفیت نیز به شمار می‌رود.

موزه هنرهای معاصر سال‌ها است که متخصص به خود ندیده است/ بازدید بیش از ۴۵ هزار نفر از نمایشگاه «چشم در چشم»

وی در پایان با اشاره به انتخاب آثار برای عرضه در این نمایشگاه گفت: موزه هنرهای معاصر قصد داشت یک نمایش پرتره برگزار کند و بنده هم یک طرحی برای اجرا دادم که در این طرح سعی شد آثاری را با رویکرد مفهومی، روانکاوی و چیدمان مناسب در بخش بندی‌های درسا ارائه شود که در نهایت موزه هم قبول کرد.

لازم به توضیح است طبق اعلام روابط عمومی موزه هنرهای معاصر نمایشگاه هنر مدرن و معاصر «چشم در چشم» تا پایان آذرماه ادامه دارد و تا کنون بیشاز ۴۵ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

۲۴۳۵۷

موزه هنرهای معاصر سال‌ها است که متخصص به خود ندیده است/ بازدید بیش از ۴۵ هزار نفر از نمایشگاه «چشم در چشم» موزه هنرهای معاصر سال‌ها است که متخصص به خود ندیده است/ بازدید بیش از ۴۵ هزار نفر از نمایشگاه «چشم در چشم» موزه هنرهای معاصر سال‌ها است که متخصص به خود ندیده است/ بازدید بیش از ۴۵ هزار نفر از نمایشگاه «چشم در چشم»