به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا انگشت باف پیشرفت فیزیکی فاز دو متروی قم در بخش مهندسی را دارای ۴۰ درصد دانست و اظهار کرد: در بخش مهندسی یک اقدام خوب و بازنگریهایی انجام گرفته که منجر به بازنگری سبک سازی در احجام تونل شد تا به نسبت طرح قبلی ۷۰ میلیارد تومان کاهش هزینه صورت پذیرد.
وی افزود: در ایستگاه A6 که تا چند هفته دیگر پیمانکار کارش را شروع میکند، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نسبت به طرح قبلی کاهش هزینه روی داد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: برنامهریزی فاز دو حول ساخت ۳ ایستگاه مسافری و ۵ ایستگاه عبوری و ۹ کیلومتر روسازی است که متناسب با برنامه زمانبندی بخشی در سال جاری و بخشی در سال آینده اجرایی خواهند شد.
انگشت باف اضافه کرد: برای بهره برداری فاز دوم یعنی از میدان مطهری تا مسجد مقدس جمکران ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به تفکیک ریالی و یورویی میشود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به اضافه ۹۰ میلیون یورو که برای سال جاری نگرانی در خصوص آن وجود ندارد اما برای سال آینده نیاز به اعتبارات است.
وی افزود: امیدواریم با همراهی دستگاهها و شخصیتهای استانی برای سال آینده مبلغ مناسبی در حوزه اوراق مشارکت قطار شهری قم در نظر گرفته شود که درخواست شهرداری قم ۵ هزار میلیارد تومان بوده است.
انتهای پیام