سیستم دیتالاین با استفاده از یک رشته کابل داده به جای کابلهای حجیم برق و سیگنال، هزینهها و خرابیها را به طور چشمگیری کاهش میدهد و این سیستم یک نوآوری در بهینهسازی سیستمهای کنترل ترافیک شهری محسوب میشود.
به گزارش ایرنا، حمید برادران روز دوشنبه اظهار کرد: بهسازی چراغهای راهنمایی تهران شرکت کنترل ترافیک تهران با توجه به نقش مهم چراغهای راهنمایی در مدیریت ترافیک و ایمنی تردد عابرین پیاده، از ماههای پایانی سال گذشته آغاز شده است.
وی از سرعت گرفتن عملیات بهسازی ۸۰۶ چراغهای راهنمایی زماندار در سطح شهر تهران خبر داد.
به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون 13 هزار و 167 عملیات اجرایی در تقاطعهای پایتخت صورت گرفته به این منظور 33 هزار و 773 متر کابلکشی انجام شده، 595 فانوس چراغ راهنمایی، 965 تابشگر چراغ راهنمایی و ۱۸ کنترلر هوشمند چراغ راهنمایی نصب شده. ۲۲ تقاطع بازسازی و راه اندازی مجدد شده و 440 حلقه شناسگر حضور خودرو جهت اصلاح زماندهی تقاطعهای نیز نصب شده است.
برادران افزود: در کنار بهسازی تقاطعهای، تحقیق و توسعه تجهیزات نیز انجام شده که نمونه آن پروژه دیتا لاین است، سیستم دیتالاین با استفاده از یک رشته کابل داده به جای کابلهای حجیم برق و سیگنال، هزینهها و خرابیها را بطور چشمگیری کاهش میدهد، این سیستم یک نوآوری در بهینهسازی سیستمهای کنترل ترافیک شهری محسوب میشود.
وی تاکید کرد: در این سیستم کابل ۴ رشته دیتا جایگزین کابلهای حجیم برق و سیگنال میشود که در ۳ تقاطع به صورت پایلوت اجرا شده و به دنبال موفقیت این پروژه، هفت تقاطع دیگر تا دو ماه آینده به سیستم دیتالاین مجهز خواهند شد و در آینده تعداد بیشتری از تقاطعات به این سیستم تجهیز میشوند.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با بیان اینکه این روش باعث افزایش بهرهوری، کاهش خرابیها و کاهش قابل توجه مصرف کابل مسی میشود، سال آینده تعداد بیشتری از تقاطعهای پایتخت به این سیستم مجهز میشوند.
برادران در ادامه اضافه کرد: این عملیات به منظور بهبود سیستم ترافیکی و ایمنی تردد عابران پیاده در حال انجام است.
شرکت کنترل ترافیک تهران با راهاندازی سیستم دیتالاین در چراغهای راهنمایی، گامی در جهت بهبود سیستم ترافیک و ایمنی عابران برداشته است.